Hlavní obsah

Tatra 700 po předsedovi senátu je na prodej v krásném stavu, ale za pořádný balík

Kdysi v ní jezdil Petr Pithart, pak sloužila u armády a hasičů a dnes je po pečlivé renovaci na prodej. Jedna z pár desítek vyrobených tatrovek T700 je po třech letech znovu k mání za více než šest milionů korun.

Foto: Archiv majitele

Tatra 700 na prodej

Článek

Tatra 700 je kvůli své vzácnosti poměrně ceněným sběratelským artiklem, takže kdykoliv se objeví nějaká na prodej, je to docela událost. Právě nyní jedna k mání je – podle textu inzerátu je to kousek, který ve své době vozil předsedu senátu Petra Pitharta.

Senát a jeho funkce: ústavní pojistka i protiváha Sněmovny a prezidenta

Volby do Senátu

Stejně se podle inzerátu, který je k vidění na inzertním webu s cenou 6 150 000 korun a možností platby v kryptoměnách, jmenuje i prodejce vozu – ovšem není to bývalý předseda senátu a ani skutečné jméno prodávajícího. Ten Novinkám řekl, že vůz je jedním z pěti, kterými jezdili předseda a místopředsedové Senátu v době, kdy byl předsedou právě Petr Pithart.

Foto: Archiv majitele

Renovace byla přepečlivá.

Po senátní službě auto putovalo k armádě, od níž se dostalo k hasičskému sboru do Jevíčka. Právě od něj současný majitel vůz v roce 2014 koupil ve stavu, kdy potřeboval renovaci. Tu dostal do posledního šroubku a nyní je ve špičkovém stavu.

Foto: Archiv majitele

Majitel s touto sedmistovkou jezdí po celé Evropě; tato fotka pochází z Balkánského poloostrova.

Zajímáte-li se o osobní tatrovky, možná vám neuniklo, že stejné fotografie T700 na prodej se objevily před třemi lety. Prodávající toto neskrývá – tehdy auto dle vlastních slov chtěl prodat, pak od záměru upustil a nyní ho prodává znova. Ambiciózní cena 6,15 milionu korun podle jeho názoru vzhledem k proběhlé renovaci a raritě T700 není přemrštěná.

Poslední osobní Tatra se představila před 25 lety. Byl to propadák, dnes je ceněná

AutoMoto

Tatra 700 nedávno oslavila 25 let od svého představení – to proběhlo v dubnu 1996 v pražském hotelu Hilton. Je důkladně modernizovanou verzí T613; nic lepšího v 90. letech kopřivnická Tatra na poli osobních aut nezvládla finančně ani časově. Podle svých konstruktérů měla potenciál, ale ztrátová výroba a nekonkurenceschopnost „západním” limuzínám nakonec znamenaly, že vzniklo jen několik desítek kusů.

Související články

Výběr článků

Načítám