Článek
Nabíjení elektromobilu během dlouhých cest bývá horší než návštěva čerpací stanice, protože řada nabíječek je odkrytá a umístěná na okraji parkoviště.
Porsche to chce na některých úsecích zatím v západní Evropě změnit díky síti odpočívadel, jakýchsi center nabíjení Charging Lounge. Připomíná futuristickou čerpací stanici, protože má elegantní střechu s dřevěnými akcenty a solárními panely. Střecha pokrývá šest 300kW stejnosměrných rychlonabíječek a čtyři 22kW nabíječky, které jsou napájeny z „certifikovaných obnovitelných zdrojů“.
Porsche navíc poznamenalo, že je stanice možné dále vylepšovat, aby poskytovaly ještě vyšší výkony nabíjení. Ostatně 400kW nabíječky, které aktuálně téměř žádný elektromobil zcela nevyužije, by mohly být dostupné již v příštím roce.
Kromě rychlých krytých nabíječek, které jsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, má centrum prostor, kde majitelé mohou odpočívat či setkávat se, zatímco se jejich vozidlo dobíjí. Společnost toho o budově moc neřekla, ale má být šetrná k životnímu prostředí a automaticky ztlumí světla, když uvnitř nikdo není. Kromě toho je teplota v salonku udržována komfortně pomocí tepelného čerpadla.
Co je důležitější, návštěvníci zde najdou „moderní sociální zařízení“ a také automaty s nabídkou nealko nápojů a občerstvení.
K přístupu na speciální nabíječku a do salonku je potřeba profil Porsche ID, který musí být spojen s automobilem. Automobilka se rovněž snaží celý proces identifikace usnadnit systémem rozpoznávání registračních značek. Majitelé vozů mohou využít i přístup přes svou Porsche Charging kartu nebo přes QR kód z aplikace MyPorsche.
Automobilka si za salonek nebude účtovat nic navíc. Cena nabíjení by se měla pohybovat kolem 33 centů za dodanou kWh, což by mělo odpovídat nejlevnějším rychlonabíjecím stanicím v síti Porsche.
Své nabíjecí salonky v Německu provozuje a postupně rozšiřuje také značka Audi.