Článek
S délkou 4,70 m, rozvorem 2,79 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m jde o druhou nejdelší škodovku, hned po modelu superb. Automobilka z právě prezentované studie využije značnou část vnějšího designu i pro připravované SUV, které má v koncernu krycí označení A Plus SUV.
Sériová verze, kterou jsme měli možnost krátce spatřit, dostane výrazná přední světla ve stylu Superbu III i atraktivní mlhovky á la nyní prezentovaná studie. Zadní světla jsou rovněž výrazná a zasahují až do boku karoserie. Překvapí také relativně prudké zkosení střechy v oblasti zadních sloupků.
Bez zajímavosti jistě není, že VisionS se dodělával do poslední chvíle, zatímco nové SUV, jehož jméno zástupci automobilky zatím nechtějí prozradit, je prakticky hotové.
Na elektřinu ujede 50 km
Škoda uvádí, že spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Elektromotor je integrován do šestistupňové převodovky DSG, a pohání tak přední kola.
U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy, o výkonu až 85 kW s maximálním točivým momentem 270 Nm. Studie má tedy pohon všech čtyř kol a obejde bez mechanického propojení předních a zadních kol.
S kombinovaným výkonem 165 kW (225 k) vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na 100 km spotřebuje 1,9 l benzinu, ovšem tento do značné míry nepřesný údaj platí pouze pro první stovku kilometrů. VisionS ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, při kombinaci obou pohonů ujede na jedno tankování/nabití až 1 000 km.