Článek
„Boční nárazy patří k nejnebezpečnějším typům nehod a stojí za téměř 700 mrtvými ročně a téměř třetinou všech úmrtí pasažérů na německých silnicích,” píše firma ZF v tiskové zprávě. Airbag, který vylétne zpod prahu vozidla a kryje dolní část bočních dveří, má snížit vážnost zranění pasažérů o 40 procent.
Kromě toho ve videu vidíme, že i poškození automobilu vybaveného airbagem je výrazně menší, než kdyby ho neměl. Na druhou stranu, neznáme parametry makety auta, která do modrého opelu ze strany naráží - skutečný automobil to rozhodně není.
„Největší výzvou při vývoji,” píše dále ZF, „bylo spolehlivě rozpoznat nevyhnutelnou kolizi a nafouknout vnější boční airbag před tím, než dojde ke kontaktu. Systém má asi 150 milisekund na rozhodnutí, jestli má airbag použít, a na jeho nafouknutí.”
Zda se blíží srážka, vyhodnocují kamery, radar a lidar, tedy laserový radar. Algoritmy následně určují, jestli je nehoda nevyhnutelná a jestli nafouknutí airbagu je možné - a bude užitečné. Kapacita vaku je 280 až 400 litrů v závislosti na vozidle, tj. pěti- až osminásobek objemu airbagu řidiče.
ZF píše, že tento systém je světovým prvenstvím. A vskutku, žádné sériové auto dnes vnější boční airbag nemá. Podle dostupných informací ale principiálně stejný systém vyvíjela firma TRW od roku 2010 a v roce 2013 se předpokládalo, že bude dostupný v roce 2020. TRW je od roku 2015 součástí firmy ZF.