Článek
Dvoulitrový čtyřválec s kompresním poměrem 8,6:1 a pracovním tlakem 1,8 baru produkuje v nejrůznějších modelech Mercedesu pořádnou porci výkonu - konkrétně 380 koní (279 kW) při 6000 otáčkách a masivních 475 Nm dostupných při 2 250 až 5 000 otáčkách.
Síla motoru se prostřednictvím elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky AMG Speed Shift DCT-7, převodovka standardně obsahuje „pádla” pod volantem. Manuální skříň není pro tuto motorizaci k dispozici.
Mercedes-AMG GLA 45 4Matic, který jsme zkoušeli na letištní ranveji, tak za 34 sekund dosáhl elektronicky omezených 250 km/h. Věřit můžete i továrnímu údaji zrychlení na „stovku” (4,4 sekundy). Ostatně, podívejte se na naše video, ať vidíte, jaký je to kalup, který připomíná třílitrové šestiválce.
Při klidné jízdě je spotřeba příznivá, kolem osmi litrů. Rychlejší tempo znamená 10 až 12 litrů, během testů na uzavřené ploše spotřeba stoupla na 17 litrů, což je s ohledem na kombinaci automatické převodovky, pohonu všech čtyř kol a nabízeného výkonu pořád velice dobré. Podrobnější redakční test modelu GLA 45 připravujeme.