Článek
Není to tak dávno, co se automobilka Suzuki chlubila poměrně velkými plány v oblasti elektrifikace, do které chtěla investovat 35 miliard amerických dolarů. Výsledkem mělo být pět nových elektromobilů do roku 2030, přičemž prvním je model Suzuki e Vitara, odhalený začátkem tohoto týdne.
Během premiéry kompaktního elektrického SUV nicméně prezident a výkonný ředitel automobilky Toshihiro Suzuki prozradil, že se situace s elektromobily značně zkomplikovala. Hlavní vinu nesou jak poklesy prodejů, související s omezováním dotací, tak nastupující čínští konkurenti s nízkou cenovkou.
„V současné době se nacházíme ve velmi obtížné situaci, protože prodeje bateriových elektromobilů zpomalují,“ uvedl Toshihiro Suzuki v rozhovoru pro Autocar, „a na druhé straně na trh přicházejí cenově dostupné a levné elektromobily z Číny, takže je velmi obtížné uvádět další elektromobily.“
Suzuki Jimny se opět loučí s evropským trhem, elektrifikace se zřejmě nedočká
Podle jeho slov bude velmi důležité promyslet, jaký typ elektromobilů na trh uvádět a především kdy. Dnes už přitom víme, že značka nejspíš zcela upustila od myšlenky na čistě elektrický malý offroad Suzuki Jimny, neboť by elektrifikace zničila jeho hlavní podstatu, kterou je nízká hmotnost.
Další čistě elektrický vůz značky by měl být menší než e Vitara, o jeho uvedení na trh a bližších detailech ale rozhodnou až výsledky e Vitary a další vývoj trendů na trhu, jak dodal Toshihiro Suzuki.
Opatrnější přístup k uvádění novinek přitom podle šéfa automobilky neznamená, že by došlo k zastavení vývoje elektromobilů. Značka je ovšem nemusí vnímat jako zcela zásadní pro svou budoucnost, kolem 48 procent vozů totiž prodává na indickém trhu, kde nejde o tak zásadní téma.
Vedle vývoje elektromobilů se značka bude i nadále věnovat vývoji hybridů, syntetických a e-paliv nebo bioplynu pro vozy prodávané na indickém trhu.