Článek
Automobilka Porsche se pochlubila novým rekordním časem, který na slavném německém okruhu Nürburgring zajela nová generace modelu Panamera v dosud nespecifikované vrcholné verzi.
Testovací jezdec Lars Kern zdolal náročný okruh v čase 7:24.17, čímž o 5 sekund vylepšil svůj vlastní čas z roku 2020, kdy se po okruhu proháněl v minulé generaci modelu Panamera Turbo S. O tři sekundy navíc pokořil čas vozu Mercedes-AMG GT63S, který doteď kraloval čtyřdveřovým sedanům se spalovacím motorem.

Nové Porsche Panamera na Nürburgringu
Automobilka zatím neprozradila, jaké parametry nový rekordní model nabídne, pod kapotou by však měl být uložen motor V8 doplněný o elektrickou výpomoc. Dost možná tak nový model ponese označení Turbo S E-Hybrid.
Vůz byl vybaven volitelným karbonovým aerodynamickým paketem, včetně adaptivního křídla, který omezuje zdvih přední nápravy a zvyšuje přítlak. Kromě toho dostal vůz speciální podvozek Active Ride, představený právě s modelem Panamera, a volitelná 21palcová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2, vyvinutých přímo pro tento vůz.

Porsche oslavuje nový rekord
Od klasického silničního modelu by se rekordní předprodukční prototyp měl odlišovat především závodní sedačkou řidiče a ochranným rámem, což jsou ale povinné prvky pro vozy zdolávající rekordní časy v tzv. zeleném pekle, jak se okruhu také někdy přezdívá.
„Pohonná jednotka, aerodynamika, podvozek, nové ultra vysokovýkonné pneumatiky Michelin - mnoho aspektů přispělo k tomuto nejlepšímu času,“ uvedl testovací jezdec. V tiskové zprávě přitom vypíchl zejména přínos nového podvozku, který posouvá stabilitu a schopnost vozu zatáčet na zcela novou úroveň.
Porsche ukázalo 911 jako z porcelánu

Porsche 911 přijíždí poprvé s hybridním pohonem, nadšence však nezklame
