Článek
Když se jedno auto vyrábí víc než deset let bez generační obměny, jen s dílčími modernizacemi, mezi odbornou veřejností to zdvihá obočí. Např. Fiat nedávno představil zcela novou elektrickou pětistovku, ale tu konvenční bude vyrábět stále bez větších změn oproti tomu, jak byla představená v roce 2007.
Oproti Chevroletu Express je však pětistovka stále mládě, neboť tato americká dodávka se vyrábí bez větších změn - nepočítáme-li design - od roku 1995, tedy pětadvacet let. To je neobvyklé i mezi dodávkami, kde je životní cyklus běžně zhruba 13-15letý. Samozřejmě, s výjimkou „buchanky”, která je na světě už víc než půlstoletí.
Na ruské buchance se nic nezměnilo 54 let. Řídit ji je fascinující
Přesto se Express nechystá do důchodu a pro letošní rok dostal nový motor, a to větší, než míval - místo šestilitrového benzínového osmiválce je tu nově 6,6 V8 o výkonu 406 koní a 629 N.m. Dosavadní šestilitr měl 345 koní.
Nový motor má být k mání od modelového roku 2021. V současné nabídce Expressu a jeho dvojčete GMC Savana je základním motorem 4,3l V6 o 280 koních a 404 N.m a k mání je také 2,8l vznětový čtyřválec o 183 koních a 500 N.m. Zda v nabídce zůstanou oba, zatím nebylo oznámeno.
Přestože je Chevrolet Express konstrukčně vážně starou dodávkou, neprodává se v malých číslech. Za rok 2019 se jich v USA, Kanadě a Mexiku prodalo dohromady něco přes 80 tisíc. Dvojče GMC Savana si vybralo zhruba 24 tisíc zákazníků. Základní cena obou verzí shodně je 33 095 dolarů, tedy cca 737 tisíc korun.