Článek
Když se náhodně vybrané nové vozy rozjedou proti překážkám v nárazových zkouškách Euro NCAP, aby je komisaři ohodnotili známými hvězdičkami, zdaleka to není poprvé, kdy se nový model takto zkouší.
Automobilky podstupují se svými prototypy řadu zkoušek předem, i pro své interní potřeby. Škoda pro tyto účely otevřela úplně novou laboratoř. Oproti dosavadní zkušebně má nová crashová laboratoř více než dvojnásobnou velikost. Zkušební hala je přes 180 metrů dlouhá.
Nová Škoda Octavia RS je tady, novinku jsme prohlédli do detailu
Samostatná hala disponuje speciálními zařízeními pro práci s elektromobily včetně systému nouzového zaplavení havarovaného elektrického vozu. Zabránit by systém měl požárům vznikajících z poškozených článků.
Srdcem laboratoře je elektrický pohonný systém, který urychlí dvě čelně proti sobě jedoucí vozidla, každé o hmotnosti až 3,5 tuny, na rychlost až 65 km/h, nebo jedno vozidlo o hmotnosti až 3,5 tuny na maximální rychlost 120 km/h.
Další testovací zařízení zahrnuje například saňový vozík, takzvaný „Flying Floor“, jehož pomocí se urychlují vozy pro důležitou zkoušku bočního nárazu na kůl. K zařízením zkušebny patří také statický simulátor převrácení, bariéra pro čelní náraz s malým přesazením, bariérové vozíky pro nárazy zezadu a pro srážku dvou aut podle nejnovějších požadavků EuroNCAP.
Elektromobil versus sloup. I přes děsivý pohled dopadl nárazový test na jedničku
Posádku testovacích vozidel simuluje devět dospělých a čtyři dětské figuríny různých konstrukcí. Figuríny jsou do vozidel umísťovány s pomocí optického zařízení, přičemž správné držení jejich těla se měří statickou fotogrammetrií.
20 statických vysokorychlostních kamer a 30 palubních vysokorychlostních kamer dokumentuje průběh a výsledky nárazových zkoušek. Aby dodaly optimální kvalitu obrazu, instalován je nový osvětlovací systém na bázi LED diod s intenzitou světla 100 000 luxů.