Článek
Již čtrnáctá generace legendy na první pohled není ničím revoluční, pochopitelně jedná se především o vytříbenou kombinaci pracovního nástroje vhodného pro denní použití, na kterém v zásadě netřeba nic měnit.
Ford se chlubí, že jde o vůbec nejlépe aerodynamicky optimalizovanou generaci. Krom tvaru kabiny i ložné plochy se na tom podílí i příď, v mřížce chladiče jsou aktivní žaluzie.
Nejprodávanějším autem světa je už 15 let stejný model
Uvnitř dominuje obří, až 12,3palcová obrazovka infotainmentu nové generace Sync 4. Ještě více ale zaujmou praktické vychytávky. Například sedadla lze úplně sklopit tak, že vytvoří rovné spací lůžko. Zadní lavice skrývá velkorysý úložný prostor. Volič převodovky se dokonce umí sklopit, aby uvolnil místo stolečku na středové konzole.
Skrze zmíněnou obrazovku lze individuálně rozsvítit jednotlivé LED externí segmenty. Víko ložné plochy pak poslouží jako pracovní stůl s různými úchyty. Palubní generátor umožňuje napájet hned několik nástrojů či příslušenství najednou.
Ve výbavě nechybějí ani jízdní asistenční systémy poslední generace včetně předkolizního asistentu, pomocníka pro jízdu v pruzích či pro připojování přívěsu.
Ford elektrifikoval nový Focus. Má jezdit za pět litrů
Při premiéře hovoří značka s modrým oválem ve znaku především o hybridní variantě. Skládá se z 3,5litrového šestiválce a elektromotoru, který je zabudovaný ve skříni desetistupňové automatické převodovky a pracuje s 1,5kWh baterií. Výkonové parametry Ford zatím nezveřejnil, stejně jako další motorizace. Chybět ovšem nebudou ani tradiční osmiválce.
Výroba novinky se rozběhne na podzim. Evropského trhu se novinka opět netýká. „Starý kontinent” si vystačí s menším Rangerem. Takzvaní šedí dovozci se ale jistě postarají o to, že i novou generaci F-150 na našich silnicích potkáte.