Hlavní obsah

Švédská mise pod čínskou taktovkou: Pozůstatek Saabu spolupracuje s Koenigseggem

Právo, laz

Nynější majitel továrny zkrachovalého Saabu se dohodl na spolupráci s jedinou současnou nezávislou švédskou automobilkou. Plány mají společné s výrobcem supersportovních exkluzivních vozů Koenigseggem.

Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Agera Final Edition

Článek

Jsou tomu dva týdny, co jsme referovali o velké události v historii v podstatě již zesnulé automobilky Saab. Poslední zbytky této slavné automobilky můžeme po několika nepovedených restartech vystopovat u společnosti NEVS. Ta vlastní práva na výrobu posledního sedanu střední třídy – Saabu 9-3. Z něj dělá elektromobil v původní továrně ve švédském Trölhattanu, a to již pod vlastní značkou.

Právě nedávno tato společnost „získala” nového většinového vlastníka, čínskou realitní společnost Evergrande. [celá zpráva] Ta už ovládá také ambiciózní kalifornský start-up Faraday Future.[celá zpráva]

Foto: Nevs

Nevs 9-3

Nový vlastník již očividně podniká první velké kroky. Ve čtvrtek bylo oznámeno, že automobilka NEVS vstupuje do jakési alianční dohody s Koenigseggem. Její vlastník v rámci dohody získá 20procentní podíl v Koenigseggu. Výrobce exkluzivních vozů pod vedením stejnojmenného majitele je sice financován také společnostmi z Norska a Spojených států, ale obecně platí za poslední výspu samostatného švédského automobilového průmyslu. Tedy od té doby, co je Volvo pod křídly čínského Geely.

National Electric Vehicle Sweden, jak zní celý název zmiňované automobilky, si podle agentury Reuters „ukousne” 65 procent z této budoucí aliance. Podle vyjádření automobilky budou financovat „vývoj produktu pro zatím neobjevené segmenty v oboru”.

I když zatím vůbec není jasné, co mají obě strany ve společném podniku za lubem, motivace jsou jednoznačné. Koenigsegg tímto získá snadný přístup k moderním elektrickým platformám, které jsou populární už i v takto exkluzivním segmentu. NEVS pak získá cenného partnera.

Značka, která dosud neuvedla své samostatné auto a věnuje se produkci obstarožní 9-3 nejen v Trölhattanu, ale také v čínském Tchien-ťinu, nutně potřebuje investovat do nové modelové řady, k čemuž má 930 milionů dolarů právě investovaných od Evergrande. A navíc má i své evropské ambice.

Související témata:

Výběr článků

Načítám