Hlavní obsah

Švédové představili autonomní elektronáklaďák pro přepravu dřeva

Protože v severských zemích činí přeprava dřeva velké procento ze sumy těžké dopravy, start-up Einride představil nákladní vůz s klánicemi, schopný uvézt 16 tun dřeva. Jezdí bez lokálních emisí a bez řidiče.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Autonomní elektronáklaďák uveze 16 tun dřevaVideo: Reuters

Článek

Zatímco Uber zastavuje vývoj technologií autonomního řízení pro náklaďáky, švédský start-up Einride jeden rovnou představil, a to na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a za potlesku velkovévody z Richmondu. [celá zpráva]

Stroj s názvem T-Log je v podstatě platforma s klánicemi, mezi které můžete naložit až 16 tun dřeva (nebo čehokoliv jiného, ale v Goodwoodu na něm leželo dřevo) a jet s nimi po lesních cestách. A to, aniž by byl potřeba nepřetržitý dohled člověka-operátora, natožpak řidiče, sedícího v kabině.

Elektřina místo nafty a žádná kabina řidiče

T-Log jezdí na elektřinu, takže neprodukuje žádné lokální emise skleníkových plynů ani oxidů dusíku, na rozdíl od konvenčních dieselových náklaďáků. Na jedno nabití ujede asi 200 km.

Pomocí čidel, kamer a lidaru (laserového radaru) má vůz přehled o celém svém okolí a na základě takto zpracované „mapy” se pohybuje. Je však možné i dálkové řízení člověkem.

Foto: Einride

Einride T-Pod

„Je to významné, protože v severských zemích dělá přeprava dřeva více než pětinu z celkové těžké dopravy,” uvedl Robert Falck, zakladatel firmy. T-Log podle něj představuje udržitelnou a finančně efektivní alternativu k současným možnostem. Stroj se řadí po bok T-Podu, který byl představen už vloni. [celá zpráva]

Firma nepracuje jen v teoretické rovině, nýbrž má i kontrakt na zkušební provoz v praxi. V dubnu letošního roku podepsala dohodu s přepravní společností DB Schenker, pro niž bude jezdit mezi depy v Helsingborgu a Göteborgu.

Výběr článků

Načítám