Článek
„Princezna Anne jedno takové měla, víte?” S touto hláškou se určitě setkáte, pokud se budete na britských fórech chtít dozvědět cokoli o shooting braku Reliant Scimitar GTE.
Naráží na otřepané začátky konverzace na automobilových srazech na ostrovech. To když se pyšný majitel vozu, kterých je aktuálně v Británii podle serveru Autocar jen kolem tisícovky, snaží zaujmout.
https://www.macearchive.org/films/atv-today-17121970-reliant-scimitar-princess-anne
Zveřejnil(a) 45+ Years Without John DeLorean - and a little more with dne Středa 5. února 2020
Who was Enjoying Her Royal Time the Most Earlier in the 70s' when the Queen was Busy being a Queen?😨 Here’s Younger...
Zveřejnil(a) Cars & Yachts dne Pátek 14. června 2019
Krásný vůz je skutečně s osobou britské princezny neodmyslitelně spjat. V roce 1970 se do svého prvního vozu zamilovala natolik, že několikrát navštívila továrnu a dokonce byla i dvakrát přistižena při překročení rychlosti za volantem vývojového prototypu.
Každý z následujících scimitarů nosil registrační značku „1420 H“, která odkazuje na její čestnou pozici „náčelníka plukovníka 14. a 20. královských husarů“, jezdeckého pluku britské armády, který se datuje do roku 1922.
HRH Princess Anne has always had a Scimitar in the stable ever since being presented with her first by the Queen and...
Zveřejnil(a) Silverstone Classic dne Středa 1. května 2019
Podle britských médií má svůj první vůz s třílitrovým šestiválcem od Fordu princezna stále v garáži, stejně jako poslední kus, který již nosil značku Middlebridge. Společnosti, která na poslední tři roky, tedy od roku 1988 do 1990, vlastnila práva na výrobu GTE. Tehdy značka mířila do úpadku, aby v roce 2002 úplně zanikla.
Jediná dcera královny Alžběty II. slaví sedmdesátiny
Původní značku Reliant si nejsnáze motoristická veřejnost spojí s levným modelem Robin. Tříkolka měla v sedmdesátých letech svou cenou zastínit Mini. Jeremy Clarkson se v pořadu Top Gear zasloužil o publicitu tohoto auta několikanásobným převrácením během jedné reportáže. Odkázat mělo na omezenou stabilitu jednoho malého kola v přídi.
Scimitar GTE byl však zcela jiný, o poznání prestižnější vůz. Luxusní shooting brake měl od začátku šestiválec, hodnotnou kabinu a zajímavé tvary karoserie. Jméno Scimitar použil Reliant pro více karosářských variant sportovního vozu od roku 1964.