Hlavní obsah

Suzuki vyzrálo na evropské emisní limity, Jimny se vrací jako užitkový vůz

Novinky, Milan Lažanský

Britské zastoupení Suzuki představilo užitkovou variantu off-roadu Jimny. Nejde však o rozšíření nabídky, ale o nutnou náhradu osobní varianty.

Foto: Suzuki GB

Suzuki Jimny v užitkové variantě

Článek

Malý off-road čtvrté generace, který byl už po svém představení v roce 2018 nedostatkovým zbožím, se vrací na evropské trhy jako lehký užitkový vůz.

Osobní se zadními sedadly totiž nesplňovala emisní limit 95 g CO2 na kilometr, v měřícím režimu NEDC dosahovala tato hodnota až 170 gramů. Model tak měl neblahý vliv na flotilové emise automobilky. Když byl každý prodaný vůz vlastně zátěží pro rozpočet, Suzuki jej v letošním roce stáhlo z evropských trhů.

Foto: Suzuki GB

Suzuki Jimny v užitkové variantě

Užitková náhrada se může prodávat pod benevolentnějšími emisními předpisy. Liší se především absencí zadních sedadel a klecí, která odděluje posádku na předních sedadel od zavazadelníku. Ten nově narostl o 33 litrů na celkových 863 l.

Mosteckem v Suzuki Jimny: Malý offroad překvapil, krajina ještě více

Cestování

Pod kapotou může zůstat starosvětská patnáctistovka o výkonu 75 kilowattů, na kterou si můžeme ukázat, pokud budeme hledat viníka vyšších emisních hodnot. Samozřejmě spolu s nedokonalou aerodynamikou či jízdními odpory. Tento motor v nabídce osobních vozů Suzuki v Evropě již nenajdete, značka sází na mildhybridy.

Není tajemstvím, že v České republice poptávka po Jimnym vysoce převyšovala možnou nabídku. Příchod užitkové náhrady pro český trh však zatím není potvrzen.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám