Článek
Malý off-road čtvrté generace, který byl už po svém představení v roce 2018 nedostatkovým zbožím, se vrací na evropské trhy jako lehký užitkový vůz.
Osobní se zadními sedadly totiž nesplňovala emisní limit 95 g CO2 na kilometr, v měřícím režimu NEDC dosahovala tato hodnota až 170 gramů. Model tak měl neblahý vliv na flotilové emise automobilky. Když byl každý prodaný vůz vlastně zátěží pro rozpočet, Suzuki jej v letošním roce stáhlo z evropských trhů.
Užitková náhrada se může prodávat pod benevolentnějšími emisními předpisy. Liší se především absencí zadních sedadel a klecí, která odděluje posádku na předních sedadel od zavazadelníku. Ten nově narostl o 33 litrů na celkových 863 l.
Mosteckem v Suzuki Jimny: Malý offroad překvapil, krajina ještě více
Pod kapotou může zůstat starosvětská patnáctistovka o výkonu 75 kilowattů, na kterou si můžeme ukázat, pokud budeme hledat viníka vyšších emisních hodnot. Samozřejmě spolu s nedokonalou aerodynamikou či jízdními odpory. Tento motor v nabídce osobních vozů Suzuki v Evropě již nenajdete, značka sází na mildhybridy.
Není tajemstvím, že v České republice poptávka po Jimnym vysoce převyšovala možnou nabídku. Příchod užitkové náhrady pro český trh však zatím není potvrzen.