Článek
Ačkoliv je kompaktní SUV Suzuki Vitara na trhu již od roku 2014, do důchodu se evidentně stále nechystá. Evropské zastoupení automobilky totiž představilo další výraznější facelift, po modernizaci z roku 2018 již druhý, který se kromě designu zaměřil i na technologie a bezpečnostní výbavu.
Nejvýraznější změnou je upravená příď, která dostala nový nárazník bez mlhovek, menší rámeček denního svícení a upravený středový nasávací otvor s leskle černým rámečkem. Nová je i černá mřížka chladiče, kterou zdobí chromovaná linka, opticky propojující lehce upravené hlavní světlomety.
Automobilka rovněž upravila nabídku barev, včetně dvoubarevného lakování, ve které se objevují nové odstíny Titan Dark Gray Pearl Metallic či Sphere Blue Pearl v kombinaci s černou střechou. Novinkou jsou pak i nové sady aerodynamicky tvarovaných ráfků.
Největší změnou v kabině je instalace nového infotainmentu s 9palcovou dotykovou obrazovkou, který podporuje Bluetooth, Wi-Fi i Android Auto či Apple Car Play konektivitu. Vůz navíc nově získává i určité funkce vzdáleného přístupu přes mobilní telefon.
V neposlední řadě pak došlo k vylepšení a rozšíření bezpečnostní výbavy, která obsahuje systémy jako asistenta brzdění Dual Sensor Brake Support II, monitoring řidiče, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek nebo udržování v jízdním pruhu. Vitara tak splňuje nároky směrnice GSR2, zaměřené na bezpečnost vozu.

Nový infotainment s 9" obrazovkou

Ve výbavě může být i střešní okno.
Pod kapotou se však nic nezměnilo, kompaktní SUV je tak stále dostupné pouze s dvojicí dobře známých zážehových motorizací.
Zájemci mohou volit mezi 1,4litrovým turbem přeplňovaným motorem v kombinaci s 48V mild-hybridním systémem, nabízejícím kombinovaný výkon 95 kW (129 k), a 1,5litrovým atmosférickým hybridem s kombinovaným výkonem 85 kW (116 k).
Obě motorizace jsou dostupné s pohonem předních kol i se systémem pohonu všech kol AllGrip Select 4WD. Přeplňovaný motor je dostupný pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, hybrid výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou. Ceny modernizovaných vozů prozatím nejsou k dispozici.

Obě motorizace jsou dostupné s pohonem všech kol.