Hlavní obsah

Suzuki v Japonsku ukazuje produkční swift nové generace, je stejný jako koncept

Koncept nové generace malého městského hatchbacku Suzuki Swift měl premiéru před pár týdny, japonská automobilka už ale na svém trhu láká na produkční model, který se od konceptu prakticky vůbec neliší.

Japonské zastoupení poodhaluje produkční verzi nové generace Suzuki SwiftVideo: Suzuki Motor Corporation

Článek

Nedlouho po premiéře konceptu Suzuki Swift, který byl představen na veletrhu Japan Mobility Show 2023, začala japonská automobilka lákat své domácí zákazníky na produkční model, kterému založila vlastní speciální stránky. Zatím sice nemáme k dispozici veškeré informace, už nyní je však zřejmé, že se produkční model od konceptu téměř vůbec neliší. Stejný je dokonce i design kol.

Nová generace Suzuki Swift tak nabídne další evoluci známého designu, která zahrnuje například modernější a hranatější světla, přepracovanou masku chladiče, ostřejší boční linku a opomenout nelze ani konvenční kliky zadních dveří, které byly u minulé generace umístěny u zadního sloupku.

Novinka bude na japonském trhu pravděpodobně dostupná s čistě spalovacím i elektrifikovaným pohonem, ve třech výbavových stupních a devíti barevných kombinacích, přičemž čtyři mohou být dvoubarevné – s černě lakovanou střechou a zadními sloupky.

Pohled do kabiny odhaluje známé prostředí konceptu, včetně přepracované palubní desky s výrazným dekorem a samostatně stojící 9palcové dotykové obrazovky infotainmentu. Pod obrazovkou jsou výdechy ventilace a panel jejího ovládání, který stále nabízí fyzická tlačítka. Dnes už poněkud neobvyklou zajímavostí je i zachovaný vstup CD mechaniky.

V kapličce přístrojů vidíme dva klasické analogové budíky, které doplňuje středová obrazovka. Novinkou je ale absence klasické mechanické ruční brzdy, kterou nahradilo tlačítko parkovací brzdy. Dál ve středovém tunelu vidíme držáky nápojů a USB nabíjecí zdířky.

Po stránce bezpečnostních systémů by měla nová generace Suzuki Swift nabídnout milimetrový radar, kameru a ultrasonické senzory. Ve výbavě by se tak měl objevit systém hlídání slepého úhlu, systém hlídání provozu za vozem nebo systém Dual Sensor Brake Support II, který zvládá detekovat auta, kola i chodce.

Pod kapotou by se měly na japonském trhu objevit dvě pohonné jednotky, přičemž základem má být neelektrifikovaný benzinový motor. Vyšší výbavy pak nabídnou mild-hybridní pohonnou jednotku, jejímž základem má být nově vyvinutý 1,2litrový tříválec s označením Z12E.

Parametry motoru neznáme, údajně by se však mělo jednat o vysoce hospodárný motor s dostatečným točivým momentem i v nižších rychlostech. Mild-hybridní část by měl tvořit integrovaný startér-generátor s vlastní baterií, tedy podobný systém, jaký nabízí současná generace.

Vůz bude na japonském trhu pravděpodobně dostupný pouze s novou CVT převodovkou, která má být lehčí, tišší a efektivnější než předchozí generace. Výkon bude primárně přenášen na přední nápravu, i nová generace Suzuki Swift však nabídne volitelný systém pohonu všech kol.

Nová generace Suzuki Swift by opět měla být vyvážena i na zahraniční trhy, na bližší informace si však budeme muset ještě počkat. Není totiž vyloučeno, že exportní verze modelu nabídne jinou techniku. Nová generace sportovně laděného modelu Suzuki Swift Sport se očekává až v příštím roce.

Suzuki představilo koncept nového swiftu, vypadá jako hotové auto

AutoMoto

Suzuki plánuje pět elektromobilů pro Evropu do roku 2030, včetně modelu Jimny

AutoMoto

Výběr článků

Načítám