Článek
Zmodernizovaný Swift Sport stále pohání přeplňovaná čtrnáctistovka Booster Jet. Nyní má navíc integrovaný startér-generátor a lithium-iontovou baterii s napětím 48 voltů.
Mild hybridy zaplavují automobilový trh. Elektromotor mají jen na výpomoc
Stejně jako u jiných mild hybridů pomáhá při startu jednotky v rámci funkce stop-start, ale i při rekuperaci brzdné energie, kterou umí vracet jako pomoc spalovacímu agregátu.
V rámci změn pod kapotou se ovšem sahalo i na spalovací část ústrojí. Nové je výfukové potrubí, systém vstřikování, časování ventilů a dalších částí. To všechno dohromady znamená, že je auto o šest procent úspornější, co se spotřeby paliva a sledovaných emisí CO2 týče.
Test Suzuki Swift Sport: Stále nadšený, moderní doba si už ale ukusuje
Také však ztratil 10 koňských sil, nyní nabízí 130 koní a 235 Nm maximálního točivého momentu. Na stovce je za 9,1 sekund, o sekundu pomaleji než dříve. Maximální rychlost zůstala na 210 km/h.
Na druhou stranu, Swift Sport nikdy nebyl o čistém výkonu, ale spíše o požitku z něj. A pokud se těmito úpravami podařilo do nového Sviště dát více ryzí zábavy, kterou od minulé generace trošku postrádáme, může to být ještě elektrická pohádka se šťastným koncem.