Článek
Elektrifikace modelů automobilky Suzuki se dosud omezovala jen na hybridy a plug-in hybridy převzaté od Toyoty. Konečně však představuje vlastní elektromobil - crossover s názvem eVX. Ukázala ho na právě probíhajícím autosalonu v Dillí.
Zatím není známo mnoho detailů kromě dojezdu až 550 km na 60kWh baterii dle indického měřicího cyklu MIDC. Tisková zpráva hovoří o přenosu tradice 4×4 do elektromobilní éry, takže se můžeme domnívat, že produkční verze má mít pohon všech kol.
Vůz je zhruba velikosti vitary, samozřejmostí jsou patery dveře, dle obrázků poměrně slušná světlá výška a mohutné oplastování. Podle dostupných informací na vývoji vozu spolupracovala i Toyota. Zda ale v útrobách eVX také pracuje technika Toyoty, známo není.
Suzuki nedávno oznámilo partnerství s kanadskou firmou Inmotive na vývoji dvoustupňové převodovky pro elektromobily. Ta má zlepšit zrychlení i dojezd až o 15 %. Je tedy možné, že v produkčním eVX bude něco takového; krásný papírový dojezd na jedno nabití by to naznačoval.
U elektromobilů je dnes běžný jednostupňový reduktor, jen výjimečně najdeme dvoustupňovou převodovku například v Porsche Taycan. Jak tomu bude u eVX, se dozvíme nejpozději v roce 2025, kdy se má ukázat produkční verze.