Článek
Základem kompaktního crossoveru, měřícího 4275 mm na délku, 1800 mm na šířku a 1635 mm na výšku, je nová čistě elektrická platforma Heartect-e. Ta slibuje lehkou konstrukci s ochranou vysokonapěťového vedení, prostorný interiér a baterií umístěnou mezi nápravami s rozvorem 2700 mm.
Design vozu vychází z nového stylu High-Tech & Adventure, jenž by měl představovat pokrokovost elektromobilu a odolnou povahu SUV. Podobně jako u jiných elektrických modelů ovšem vidíme především uhlazené linie s důrazem na nízký aerodynamický odpor, uzavřenou masku chladiče nebo výrazný světelný podpis.
Jako správné SUV má i e Vitara oplastovanou spodní část karoserie, nabíjecí zásuvka je na levém předním blatníku a zajímavostí je klika zadních dveří zapuštěná do dveří v místech, kde boční okénko přechází na zadní sloupek. Karoserie nabídne dvoubarevné lakování a podběhy vyplňují kola o průměru 18 nebo 19 palců.
Suzuki plánuje pět elektromobilů pro Evropu do roku 2030, včetně modelu Jimny
Kabina nabízí poměrně jednoduché rozhraní, kdy palubní desce dominují displeje digitálního přístrojového štítu a infotainmentu v jednom panelu. Z fotek je patrné, že vůz nabídne modernější grafiku, než na jakou jsme byli u značky zvyklí, stále však v kabině nebudou chybět ani klasická tlačítka.
Vůz bude osazen lithium-železo-fosfátovou baterií, podle automobilky zkonstruovanou s důrazem na spolehlivost a životnost, která napájí tzv. eAxle, tedy jednotku kombinující elektromotor a invertor.
Baterie je dostupná ve dvou verzích, přičemž základní s kapacitou 49 kWh napájí pouze jeden elektromotor u přední nápravy s výkonem 106 kW a 189 Nm točivého momentu. Výkonnější verze s kapacitou 61 kWh je dostupné s pohonem pouze předních kol, na která posílá 128 kW a 189 Nm, nebo s pohonem všech kol.
Systém elektrického pohonu Allgrip-e je tvořen dvojicí jednotek eAxle s kombinovaným výkonem 135 kW, kdy elektromotor na přední nápravě nabízí výkon 128 kW, zadní náprava pak pomáhá nejvyšším výkonem 48 kW. Systém pohonu všech kol je navíc vybaven režimem Trail, díky kterému umí přibrzďováním kol simulovat uzávěrku nápravového diferenciálu.
Dojezd ani dynamické parametry nové e Vitary zatím automobilka nezveřejnila, vůz ovšem standardně nabídne světlou výšku 180 mm a odvětrávané kotoučové brzdy na obou nápravách. Hmotnost se pohybuje od 1702 kilogramů u základní verze až po 1899 kilogramů ve vrcholné verzi.
Nové Suzuki e Vitara se začne vyrábět na jaře 2025 v indickém závodě Suzuki Motor Gujarat, zahájení prodejů se očekává během léta 2025 a do Česka by měl vůz přijít na podzim roku 2025.