Článek
Suzuki Jimny je malý japonský offroad, který si během uplynulých desetiletí vybudoval skvělé renomé svými schopnostmi i spolehlivostí. Jeho čtvrtá generace, představená v roce 2018, navíc přidala i vydařený retro design, díky kterému se z malého pracanta stal nečekaný hit. A to tak trochu k jeho vlastní smůle.
Poptávka po dostupném a schopném autě totiž byla obrovská, což neúměrně prodlužovalo čekací lhůty. Malý offroad ovšem trápily i relativně vysoké emise, které kazily automobilce její flotilové emise. V roce 2020 tak poprvé nastal okamžik, kdy došlo ke stažení modelu z evropských trhů.
Po delší odmlce se Suzuki Jimny na trh vrátil, nově však jen v užitkové verzi, která postrádala zadní sedadla. Dvoumístný offroadu s větší ložnou plochou ale stále nalézal uplatnění. Během letošního léta však prosákla informace, že jimny na evropských trzích opět končí. A důvodem by měly opět být emisní limity, kvůli kterým značka pohřbila i model Ignis.
Suzuki vyzrálo na evropské emisní limity, Jimny se vrací jako užitkový vůz
Naděje mnohých se upíraly k elektrifikaci malého offroadu, díky které by se mohl na evropské trhy jednou vrátit. Ostatně pokud je něčím model Jimny znám, pak je to dlouhá životnost jednotlivých generací. Tyto myšlenky však během premiéry elektromobilu Suzuki e Vitara víceméně rozptýlil Toshihiro Suzuki, výkonný ředitel a prezident značky.
Podle jeho názoru by totiž elektrifikace malý offroad zničila, neboť by ho připravila o jednu z klíčových vlastností: nízkou hmotnost. „Pokud mluvíme o Jimny EV, myslím, že by to zničilo to nejlepší na jimny,“ cituje slova šéfa značky britský Autocar. „Myslím, že hlavní předností jimny je správná hmotnost,“ dodal Suzuki.
Místo elektrifikace se chce šéf značky zaměřit s modelem na „profesionály“, kteří budou moci k pohánění vozu používat alternativní paliva, jako syntetický e-benzin či biopaliva. Právě to by měla být cesta, jak zachovat model Jimny na trzích, respektive snad i možnost, jak ho zase jednou na trhy vrátit.