Článek
Pokud vám Suzuki Ignis přišlo jako nedávno představené, moderní autíčko, nejste sami, ale nemáte pravdu - na trhu je už od roku 2016, takže byl čas na modernizaci. Protože ale ignis vypadá pořád k světu, nemusela být příliš rozsáhlá.
To nejpodstatnější zvenčí proběhlo na přední masce a nárazníku, které se nyní o trošku víc podobají vitaře, a také na zadním nárazníku. Koncové lampy ale kupodivu zůstaly beze změny, byť na nich je vidět věk možná nejvíc.
V kabině taky nečekejte příliš novinek, vidíme jen drobně pozměněný design přístrojového štítu, byť nepříliš přehledné rozvržení s nulou rychloměru dole zůstává, a nějaké nové barvy.
To nejpodstatnější se u ignisu událo pod kapotou. Atmosférická dvanáctistovka Dualjet dostala nové dvojité vstřikování paliva, olejové čerpadlo s proměnlivým objemem a elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů i trysky pro chlazení pístů.
To všechno, spolu s příplatkovou převodovkou CVT, má podle automobilky znamenat lepší odezvu motoru i nižší spotřebu. Té má pomáhat i větší baterie mildhybridního systému - místo 3 ampérhodin má nově 10.
Nový ignis bude k mání už na jaře letošního roku, a to nejprve ve Velké Británii a později i ve zbytku Evropy. Ceny zatím oznámeny nebyly; současný ignis začíná na 252 900 korunách.