Článek
Ignis v Česku nemá přímého konkurenta. Zatímco si totiž ostatní miniaturní crossovery a SUV na akčnost a schopnosti mimo asfalt spíše hrají, Ignis disponuje robustním podvozkem, světlou výškou 180 mm, malými přechodovými úhly a pohonem všech kol.
Všechna kola roztáčí od akčních 377 900 korun, a to v prostředním výbavovém stupni Premium. Stále jde o jedno z nejlevnějších aut s pohonem všech kol na trhu. Konkurencí je v tomto směru například Dacia Duster za 443 tisíc či Fiat Panda 4x4 za 340 tisíc korun.
Položku s pohonem AllGrip zaškrtne 37 procent českých zákazníků. V období duben 2017 až únor 2020 bylo dle statistik SDA v ČR registrováno 1925 vozů Ignis, z toho 717 s pohonem 4x4.
Motor je v nabídce jediný, mild hybridní dvanáctistovka o výkonu 61 kilowattů. Právě mild hybridní ústrojí se startér-generátorem má v rámci modernizace zvětšenou kapacitu lithium-iontové baterie z 3 Ah na 10 Ah. V páru může motor být s manuální či „bezestupňovou” převodovkou CVT.
Mild hybridy zaplavují automobilový trh. Elektromotor mají jen na výpomoc
Vizuálně je nový přední nárazník s maskou ve stylu vozů Jeep. Odlišný je rovněž zadní nárazník. Barevná paleta laků se rozrostla o modrou a šedou metalízu. Celkem je Ignis k mání v jedenácti barvách, potažmo v sedmi dvoutónových kombinacích. Uvnitř si všimnete nového přístrojového štítu, stejně jako odlišných materiálů.