Článek
Baleno je automobil, který je svými rozměry silně podobný Škodě Fabia. Jen si vezměte délku – Baleno má 3999 mm, Škoda Fabia 3992 mm. Japonský vůz má ale delší rozvor o 50 mm, tedy 2520 mm. To, co nás ale hodně zajímá, je ukryté pod karoserií, která bohužel neodpovídá zrovna současné evropské designérské škole. Uvnitř auta totiž najde místo pět cestujících a také 355 litrů nákladu. Ve třídě by to měla být ta nejlepší hodnota.
Interiér pak nabídne i sedmipalcový displej, který se dokáže propojit s přístroji od Applu i s Androidem. Navíc prý zobrazuje i příčné a podélné zrychlení. Je to trochu nadstandard pro tuto třídu aut, ale budiž.
Dva motory
Další zajímavosti jsou ještě hlouběji pod kapotou. Tak například podvozek je zcela nový. Je o patnáct procent lehčí než současná platforma, má být ale také výrazně pevnější a hlavně poskytovat lepší jízdní vlastnosti. Karoserie má zase lepší tuhost v krutu o 10 %.
Po stránce motorické výbavy tu najdeme pouze dva benzíňáky. 1.2 Dualjet nabízí výkon 66 kW při 6000 ot./min a točivý moment 120 Nm při 4400 ot./min. Z toho je jasné, že půjde o lehoučký motor, který se bude muset vytáčet.
Suzuki s tímto agregátem spojila jakýsi hybridní systém, který nazývá SHVS. Jde o startér-generátorový systém, kdy startér jako elektromotor plní trojí funkci – samotného startéru, generátoru proudu při jízdě a také funkci pomocníka při rozjezdech a akceleraci. Energie se uchovává v Li-On akumulátorech. Výsledná hodnota CO2 je 93 g/km.
Druhý motor je také zajímavý. Je součástí zcela nové generace motorů s označením Boosterjet. Jde o litrový tříválec přeplňovaný na 82 kW a 170 Nm. Točivého momentu auto dosahuje už v příznivějších otáčkách 2000-3500 ot./min.