Článek
Dosud bylo jediné SUV od Aston Martinu k mání jen se čtyřlitrovým osmiválcem od Mercedesu. Nová verze DBX s názvem Straight-Six dostane pro čínský trh stejnou pohonnou jednotku, jakou využívá Mercedes-AMG pro modely s označením 53. Jedná se o třílitrový řadový šestiválec s turbodmychadlem a mild-hybridní technologií.
Léčba pomocí SUV vychází, Aston Martin více než zdvojnásobil prodeje
Motor umí při jízdě posílit funkci turbodmychadla pomocí elektrického kompresoru, a navíc pracuje i s rekuperací. Výsledkem je zvýšený výkon 429 koňských sil a lepší chod v nízkých otáčkách. Aston Martin se zmenšením původního osmiválcového motoru v DBX snaží reagovat na represivní čínské daně na auta s velkými motory.
Nový pohon zároveň znamená fakt, že se Aston Martin vrátí k používání šestiválců. Poslední model s takovým pohonem byl přitom DB7 z 90. let minulého století. Šestiválec se ale bude pravděpodobně skutečně týkat jen Číny. Ve zbytku světa se naopak můžeme těšit na výkonnou verzi DBX S osazenou 4litrovým motorem V8 s dvojitým přeplňováním a výkonem atakujícím hranici 600 koní.
V nové Bondovce použili tisíce litrů limonády, na pití to ale nebylo
V budoucnosti bychom se pak v rámci crossoveru DBX měli dočkat i různých karosářských variant a potvrzena je také verze s plug-in hybridním pohonem. Ten by měl na trh dorazit v roce 2024 a na tento rok je mimo jiné naplánováno i odhalení faceliftované verze DBX.