Hlavní obsah

SUV kupé Renault Arkana má ceny pro český trh

Mnoho měsíců slibovaný Renault Arkana přichází na český trh. Jeho ceny se pohybují od 620 do 778 tisíc korun v závislosti na zvoleném pohonu. Už v základní výbavě jsou LED světlomety a spousta jízdních asistentů.

Foto: Renault

Renault Arkana

Článek

Renault Arkana, který je pro evropské trhy založený na platformě CMF-B známé z clia a capturu, vstupuje na český trh ve verzi TCe 140 EDC s akční cenou od 620 tisíc korun. Jen o chloupek výkonnější E-Tech Hybrid je o 20 tisíc korun dražší, ale slibuje nižší spotřebu paliva 4,9-5,1 litru na 100 km vs. 5,8-5,9 l/100 km u TCe.

Základní výbava Zen obsahuje LED světlomety, aktivní nouzové brzdění s detekcí nepozorných chodců i cyklistů, hlídač bezpečné vzdálenosti nebo aktivní hlídač jízdy v pruzích. Také tu jsou 17” litá kola, tempomat, bezklíčový přístup, parkovací senzory i kamera, automatická klimatizace nebo 7” centrální displej bez navigace.

Foto: Renault

Renault Arkana

Vyšší výbava Intens přidává adaptivní tempomat, automatická dálková světla, hlídače mrtvých úhlů, digitální přístrojový štít a větší centrální displej s navigací. Až zde je kožený volant, možnost volby jízdních profilů nebo loketní opěrka pro zadní sedačky.

Renault nabídne SUV kupé Arkana i na evropských trzích

AutoMoto

Vrchol v podobě R.S. Line přidává kožené čalounění, elektrická přední sedadla s vyhříváním, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko nebo bezdrátovou nabíječku. A samozřejmě odlišné nárazníky, lišty a podobné vizuální změny pro odlišení zvenčí i zevnitř.

Ceny Renaultu Arkana na českém trhu
ceníková cenaakční cena
Zen
TCe 140 EDC660 000 Kč620 000 Kč
E-Tech Hybrid 145700 000 Kč640 000 Kč
Intens
TCe 140 EDC725 000 Kč685 000 Kč
E-Tech Hybrid 145765 000 Kč705 000 Kč
R. S. Line
TCe 140 EDC798 000 Kč758 000 Kč
E-Tech Hybrid 145838 000 Kč778 000 Kč

Podíváme-li se pod kapotu detailněji, najdeme u verze TCe 140 osvědčený čtyřválec o objemu 1333 ccm, který dává 103 kW/140 koní a 260 N.m. Vůz s ním zrychlí na stovku za 9,8 sekundy a pokračuje až do 205 km/h. E-Tech Hybrid 145 kombinuje atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 69 kW/94 koní a točivém momentu 148 N.m s elektromotorem o 36 kW/49 koních a 205 N.m pro celkový kombinovaný výkon pohonného ústrojí 105 kW/143 koní.

Dvojice motorů je vybavena výhradně samočinnou převodovkou; u TCe 140 to je sedmistupňová dvouspojka EDC, u E-Techu multimódová automatická se dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor.

První jízda hybridními Renaulty E-Tech: Skoro jako v elektromobilu

Testy

Již zmíněné spotřeby paliva doplňme ve stručnosti rozměry – vůz měří na délku 4568 mm, na šířku 1821 mm a na výšku 1576 mm. Benzín má v zavazadelníku prostor pro 513 litrů nákladu a váží 1411-1477 kg v závislosti na výbavě, hybrid má kufr kvůli baterii menší, o objemu 480 litrů, a také je těžší s hmotností 1510 kg.

Není to ale na úkor užitečné hmotnosti – do obou aut můžete naložit zhruba pět metráků lidí a věcí. Snížila se nicméně nejvyšší hmotnost brzděného přívěsu z 900 na 760 kg.

Podle tiskové zprávy bude koncem letošního roku k mání i verze TCe 160, opět s mikrohybridním systémem a dvouspojkovou převodovkou. Ostatní dvě je možné už nyní objednávat.

Související články

Výběr článků

Načítám