Článek
Renault Arkana, který je pro evropské trhy založený na platformě CMF-B známé z clia a capturu, vstupuje na český trh ve verzi TCe 140 EDC s akční cenou od 620 tisíc korun. Jen o chloupek výkonnější E-Tech Hybrid je o 20 tisíc korun dražší, ale slibuje nižší spotřebu paliva 4,9-5,1 litru na 100 km vs. 5,8-5,9 l/100 km u TCe.
Základní výbava Zen obsahuje LED světlomety, aktivní nouzové brzdění s detekcí nepozorných chodců i cyklistů, hlídač bezpečné vzdálenosti nebo aktivní hlídač jízdy v pruzích. Také tu jsou 17” litá kola, tempomat, bezklíčový přístup, parkovací senzory i kamera, automatická klimatizace nebo 7” centrální displej bez navigace.
Vyšší výbava Intens přidává adaptivní tempomat, automatická dálková světla, hlídače mrtvých úhlů, digitální přístrojový štít a větší centrální displej s navigací. Až zde je kožený volant, možnost volby jízdních profilů nebo loketní opěrka pro zadní sedačky.
Renault nabídne SUV kupé Arkana i na evropských trzích
Vrchol v podobě R.S. Line přidává kožené čalounění, elektrická přední sedadla s vyhříváním, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko nebo bezdrátovou nabíječku. A samozřejmě odlišné nárazníky, lišty a podobné vizuální změny pro odlišení zvenčí i zevnitř.
Ceny Renaultu Arkana na českém trhu | ||
---|---|---|
ceníková cena | akční cena | |
Zen | ||
TCe 140 EDC | 660 000 Kč | 620 000 Kč |
E-Tech Hybrid 145 | 700 000 Kč | 640 000 Kč |
Intens | ||
TCe 140 EDC | 725 000 Kč | 685 000 Kč |
E-Tech Hybrid 145 | 765 000 Kč | 705 000 Kč |
R. S. Line | ||
TCe 140 EDC | 798 000 Kč | 758 000 Kč |
E-Tech Hybrid 145 | 838 000 Kč | 778 000 Kč |
Podíváme-li se pod kapotu detailněji, najdeme u verze TCe 140 osvědčený čtyřválec o objemu 1333 ccm, který dává 103 kW/140 koní a 260 N.m. Vůz s ním zrychlí na stovku za 9,8 sekundy a pokračuje až do 205 km/h. E-Tech Hybrid 145 kombinuje atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 69 kW/94 koní a točivém momentu 148 N.m s elektromotorem o 36 kW/49 koních a 205 N.m pro celkový kombinovaný výkon pohonného ústrojí 105 kW/143 koní.
Dvojice motorů je vybavena výhradně samočinnou převodovkou; u TCe 140 to je sedmistupňová dvouspojka EDC, u E-Techu multimódová automatická se dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor.
První jízda hybridními Renaulty E-Tech: Skoro jako v elektromobilu
Již zmíněné spotřeby paliva doplňme ve stručnosti rozměry – vůz měří na délku 4568 mm, na šířku 1821 mm a na výšku 1576 mm. Benzín má v zavazadelníku prostor pro 513 litrů nákladu a váží 1411-1477 kg v závislosti na výbavě, hybrid má kufr kvůli baterii menší, o objemu 480 litrů, a také je těžší s hmotností 1510 kg.
Není to ale na úkor užitečné hmotnosti – do obou aut můžete naložit zhruba pět metráků lidí a věcí. Snížila se nicméně nejvyšší hmotnost brzděného přívěsu z 900 na 760 kg.
Podle tiskové zprávy bude koncem letošního roku k mání i verze TCe 160, opět s mikrohybridním systémem a dvouspojkovou převodovkou. Ostatní dvě je možné už nyní objednávat.