Hlavní obsah

SUV Kia Sportage prošlo výraznou proměnou, nabídne novou masku

Jihokorejská automobilka Kia představila na svém domácím trhu facelift populárního modelu Sportage, který už na první pohled zaujme přepracovanou maskou. Modernizace se však dotkla i techniky a technologií.

Foto: Kia

Kia Sportage facelift

Článek

Pátá generace modelu Kia Sportage byla představena v roce 2021, na domácím jihokorejském trhu už ale značka ukázala modernizovanou verzi. Premiéru měl zatím model s prodlouženým rozvorem, prodávaný na vybraných trzích, podobných úprav by se však měl dočkat i model se standardním rozvorem, nabízený v Evropě.

U modernizovaného SUV zaujme především zcela přepracovaná maska s novými světlomety a výraznějším světelným podpisem. Automobilka upravila také masku chladiče a přední nárazník. Vůz tak působí robustněji a sebejistěji. Změny exteriéru zahrnují také upravené blatníky, nové disky kol o průměru 17 až 19 palců, upravená zadní LED světla a upravený zadní nárazník.

Kabina má panel kombinující dvojici 12,3palcových obrazovek, kterou doplňuje nový průhledový displej. Úpravou prošly výdechy ventilace, dvouramenný volant i některá ovládací tlačítka. Zákazníci také dostávají sofistikovanější asistenční systémy, včetně kamery sledující řidiče a systému detekujícího ruce na volantu s vibrační výstrahou. Kabina by navíc měla nabídnout nové barevné kombinace.

Foto: Petr Hloušek, Novinky

Pro srovnání: Kia Sportage před faceliftem

Test: Kia Sorento po faceliftu opět zvedá laťku

Testy

Úpravou prošly i pohonné jednotky, přičemž jejich nabídka bude samozřejmě uzpůsobena evropskému trhu. Turbem přeplňovaný 1,6litrový motor nabídne na domácím trhu stále nejvyšší výkon 132 kW (180 k), nově je však spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Hybridní model dostal výkonnější naladění, stále však kombinuje šestnáctistovku o výkonu 132 kW s elektromotorem o výkonu 47,7 kW. Hybrid přitom nabídne kromě jiného i optimalizovanou rekuperaci s intenzitou nastavitelnou pádly, vůz by se tak měl chovat příjemněji. Změny ohledně plug-in hybridu zatím neznáme.

Automobilka lehce upravila i podvozek, který dostal nové tlumiče schopné lépe redukovat hluk. Izolaci kabiny by navíc mělo zlepšit větší množství izolačního materiálu, včetně izolačních skel. Na bližší informace o evropském modelu si ještě budeme muset počkat.

Vyšší komfort a nižší spotřeba. Hyundai ukazuje, jak lépe vyhřívat a chladit auta

AutoMoto

Kia pořád umí šestiválce, v Koreji začíná prodávat sedan K8

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám