Hlavní obsah

SUV Ferrari má duchovního předchůdce. Jediné auto na světě je na prodej

Kříženec Ferrari 365 GT 2+2 a Jeepu Grand Wagoneer možná není zrovna krásný, ale ve své době měl i dvanáctiválec Ferrari a je jediný na světě. Vznikl, protože sběratel aut chtěl ferrari s pohonem všech kol. Nyní tento vůz může být váš.

Foto: Ferrari

Ilustrační foto

Článek

Automobilka Ferrari pracuje na svém prvním SUV, které by se mělo po svém představení jmenovat Purosangue. Ovšem, první auto kategorie SUV s logem Ferrari na přídi to patrně nebude. Tím skutečně prvním je vůz nazvaný „Jerrari” a prodávaný na webu ClassicDriver.

Že vypadá jako Jeep Grand Wagoneer? Správně – tím kdysi byl. Podle webu je to práce amerického sběratele Billa Harraha, jehož mechanik kdysi havaroval s jeho Ferrari 365 GT 2+2 ve sněhové bouři. Tak Harraha napadlo, že by nemuselo být špatné mít ferrari s pohonem všech kol.

Byl majitelem dvou kasin v Renu a znal spoustu lidí, takže se dostal k samotnému Enzovi Ferrarimu a takové auto po něm chtěl. Samozřejmě byl odmítnut, ale nezastavilo ho to. Vzal příď onoho rozbitého ferrari – ta nebyla poškozená – a narouboval ji na Jeep Grand Wagoneer.

A nejen to. Z ferrari vzal také dvanáctiválec a připojil ho na třístupňový automat jeepu. Stroj nazval Jerrari a už krátce poté, co ho dokončil, sklízel ohlas – např. o něm psal magazín Road & Track a několik knih.

Jezdil v něm několik let, načež pocítil potřebu se pohybovat za menší pozornosti okolí. Vzal tedy novější grand wagoneer a prohodil motory – zvenčí sériově vyhlížející SUV dostalo dvanáctiválec a Jerrari dostalo 5,9l V8.

Foto: Profimedia.cz

Druhé Harrahovo jerrari – Jeep Grand Wagoneer s motorem z Ferrari 365 GTB 2+2

Harrah zemřel v roce 1978 a jeho automobilová sbírka, která čítala údajně až 1500 aut, byla rozprodána. Jerrari se postupně dostalo až do Německa, kde je od roku 2008 a prošlo renovací. Nyní je na prodej.

Související články

Výběr článků

Načítám