Článek
Automobilka Porsche podle nového vyjádření začala uvažovat o výrobě různých stylů karoserie SUV Cayenne krátce po uvedení modelu v roce 2002. Tři zvažované verze byly kupé, větší vozidlo se třemi řadami sedadel a kabriolet.
Porsche tehdy postoupilo vpřed s projektem kabrioletu a postavilo neřiditelný prototyp. Společnost si nebyla jistá vzhledem zadní části, a tak designéři připravili odlišný návrh na každé straně.
Vůz má měkkou látkovou střechu táhnoucí se od A-sloupků ke zvýšené části střechy vzadu. Boční okna se směrem dolů zužují a dodávají vozidlu uhlazenější vzhled. Dvoje dveře jsou o 20 centimetrů delší, než dostal běžný Cayenne první generace.
Mission R na vlastní kůži aneb Porsche ukazuje, že budoucnost závodění není nudná ani tichá
Prototyp má ručně odnímatelnou střechu. Porsche však pracovalo na mechanismu pro elektricky skládací střechu. Automobilka vytvořila počítačovou simulaci toho, jak by se zadní panel mohl otevřít a mít místo pro horní část. Řešení mělo být podobné tomu, které používá pro Porsche 911 Targa od generace 991.
Vstupu kabrioletu Cayenne do výroby podle Porsche zabránily dva faktory. Za prvé, finanční prognózy automobilky naznačovaly, že model nebude příliš ziskový. Navíc si společnost nebyla jistá, zda je design dostatečně atraktivní pro trh.
Porsche připravilo Cayenne Coupé. Překvapení střídá překvapení
„SUV jako kabriolet je výzvou jak z estetického, tak z formálního hlediska,“ řekl šéf designu Porsche Michael Mauer. „SUV má vždy velkou a těžkou karoserii. Zkombinujete to s malou horní polovinou a pak odříznete střechu – získáte z toho velmi zvláštní tvary.”
Přesto takové vozy vznikly. Za vše hovoří například Nissan Murano CrossCabriolet, Range Rover Evoque Convertible nebo stále prodávaný Volkswagen T-Roc Cabrio.