Článek
Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) odmítnul udělit novému supersportovnímu Pagani Huayra homologaci, bez které se v USA nesmí automobily prodávat. Důvodem je, že namísto airbagu, který se nafukuje podle hmotnosti cestujících, je v Huayře běžný airbag. Pagani nedostal ani výjimku, kterou v minulosti od amerického úřadu dostalo Lamborghini nebo Lotus.
Vývoj a instalace speciálního airbagu přijde Pagani na zhruba 100 miliónů korun, což jsou pro malosériového výrobce obrovské náklady. Pagani chtěl v USA prodávat patnáct aut ročně (jedno stojí zhruba 25 miliónů korun), podle posledních informací se zahájení prodeje modelu Huayra odkládá na rok 2013.
O pohon se stará motor od AMG. Huayru pohání dvanáctiválec s objemem šest litrů, který je navíc „dopován“ dvěma turbodmychadly. Výsledkem je 710 koní a 1000 Nm (!) točivého momentu. Vzhledem k nízké hmotnosti 1350 kilogramů se nelze divit, že zrychlení i nejvyšší rychlost berou dech – 0-100 km/h za 3,3 vteřiny a 370 km/h jsou parametry, kterým může konkurovat málokterý sporťák.