Hlavní obsah

Supersportovní Pagani Huayra nezískalo v USA homologaci

Novinky, Martin Žemlička

Italský výrobce supersportů Pagani nesmí dovážet svůj poslední model, Huayru, do Spojených států. Příčinou je absence airbagu, který se nafukuje dle hmotnosti cestujícího. Kvůli tomu mu Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) nechce udělit homologaci.

Článek

Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) odmítnul udělit novému supersportovnímu Pagani Huayra homologaci, bez které se v USA nesmí automobily prodávat. Důvodem je, že namísto airbagu, který se nafukuje podle hmotnosti cestujících, je v Huayře běžný airbag. Pagani nedostal ani výjimku, kterou v minulosti od amerického úřadu dostalo Lamborghini nebo Lotus.

Vývoj a instalace speciálního airbagu přijde Pagani na zhruba 100 miliónů korun, což jsou pro malosériového výrobce obrovské náklady. Pagani chtěl v USA prodávat patnáct aut ročně (jedno stojí zhruba 25 miliónů korun), podle posledních informací se zahájení prodeje modelu Huayra odkládá na rok 2013.

O pohon se stará motor od AMG. Huayru pohání dvanáctiválec s objemem šest litrů, který je navíc „dopován“ dvěma turbodmychadly. Výsledkem je 710 koní a 1000 Nm (!) točivého momentu. Vzhledem k nízké hmotnosti 1350 kilogramů se nelze divit, že zrychlení i nejvyšší rychlost berou dech – 0-100 km/h za 3,3 vteřiny a 370 km/h jsou parametry, kterým může konkurovat málokterý sporťák.

Související témata:

Výběr článků

Načítám