Hlavní obsah

Supersport Glickenhaus s volantem uprostřed konečně míří do výroby, crashtesty prošel i bez airbagů

Americký supersport Glickenhaus 004 se třemi sedadly, karbonovou karoserií a výkonem 650 koní dorazí na trhy během prvního čtvrtletí příštího roku hned ve dvou verzích.

Foto: Glickenhaus Racing

Prototyp Glickenhaus 004

Článek

Společnost Scuderina Cameron Glickenhaus představila supersportovní model SCG 004 již v roce 2017, a to ve třech variantách: čistě okruhové verzi SCG 004C, silniční verzi SCG 004S a ve verzi SCG 004CS, která umožňuje změnu konfigurace mezi silniční a okruhovou verzí.

Společnost HK Motors, který je globálním dealerem automobilky Glickenhaus, ovšem až nyní oznámila zahájení výroby silničních verzí 004S a 004CS. Ruční výroba probíhá v detroitské továrně Roush Performance a první kusy by měly na trh dorazit během prvního čtvrtletí roku 2025. Společnost už přijímá objednávky, cenu ovšem neznáme.

Podle tiskové zprávy mají modely 004S a 004CS představovat vrchol moderního designu v kombinaci s klasickými designovými prvky, což je dobře patrné na tvarech kabiny s lehkým ale pevným karbonovým monokokem a bohatým prosklením. Kabina nabídne třímístnou konfiguraci s místem řidiče vpředu uprostřed.

Výrobce supersportů chce dělat terénní buginy

AutoMoto

Ve výbavě nechybějí komfortní prvky, jako je klimatizace, elektrické nastavení sedadel nebo infotainment s mobilní konektivitou. Podle automobilky se přitom jedná o první moderní supersport, který prošel testy úřadu NHTSA (alternativa evropského NCAP) bez jakýchkoliv airbagů.

Vůz je poháněn 6,2litrovým motorem V8 s přeplňováním kompresorem, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou a poskytuje nejvyšší výkon až 650 koní. Silniční verze nabízí volitelně nastavitelné tlumiče Bilstein, hasicí systém a mnoho dalších zajímavých doplňků.

Extrémnější verze 004CS pak dostává agresivnější aerodynamické doplňky, větší brzdy, kola se středovou maticí obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 nebo systém zvedání přídě pro snazší přejezd nerovností. Limitovaná verze Founder series pak zákazníkům nabídne možnost naporoučet si finální vzhled vozu dle svých představ.

Nejzajímavější závodní seriál? I Glickenhaus chce do nové kategorie v Le Mans

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám