Článek
Francouzská automobilka Alpine sice hovoří o elektrické a bezemisní budoucnosti, je však možné, že se dočkáme ještě jednoho velmi zajímavého spalovacího vozu. Koncept Alpenglow, představený již v roce 2022, by totiž nemusel zůstat jen vizí.
Automobilka na vývoji dál pracuje a postavila i pojízdný prototyp s označením Hy4, osazený zatím čtyřválcovým motorem spalujícím vodík. Koncept měl být prezentován na vytrvalostním závodu Spa-Francorchamps, nicméně kvůli problémům v elektroinstalaci nakonec neodstartoval.
Ještě před nevydařeným startem měl přitom Antony Villain, designový šéf značky Alpine, v rozhovoru pro Autocar naznačit, že by projekt skutečně mohl směřovat k produkčnímu vozu. A to i na běžné silnice.
Už při vývoji konceptu Alpenglow totiž společnost myslela na možnost vývoje závodního i silničního stroje, jak uvedl Villain. Vývoj probíhal společně s modelem A424 určeným pro závody Le Mans, Alpenglow byl ale postupně více upravován pro silniční použití.
Tomu odpovídá i technika pojízdného prototypu Hy4, kdy základem je šasi LMP3 od společnosti Ligier, přičemž kabina je dvoumístná. Díky dalšímu vývoji už pak nyní o stroji mluví jako o celém programu než jen jako o vývoji jednoho automobilu.
Z pohledu automobilky totiž dává smysl nabízet oba způsoby bezemisního pohonu - jak bateriově elektrický, tak za pomoci spalování vodíku v klasických motorech. Produkční verze konceptu Alpenglow by přitom měla být osazena motorem V6 z vlastního vývoje společnosti, který by mohl nabízet slušný potenciál.