Článek
Když politici nebo neznalí zastánci elektromobilů argumentují tím, že vozy se už dnes dokážou nabít klidně za dvacet minut, pak často nechápou samotný princip dobíjení a jeho překážky. Natlačit tak rychle energii do akumulátorů má mnoho překážek a překonat je mohou jen ty nejlepší auta.
Stejně, jako je málo aut, která tohle dovedou, je málo nabíječek s tak vysokými výkony. A tak Electrify America, což je státem a soukromými firmami podporovaná společnost, má zatím jen několik supernabíječek, které dnes zvládnou výkon až 350 kW. Ovšem tohle je takový výkon, že dosud ani Tesla nedokázala využít ani větší část tohoto potenciálu. Model 3 zvládne maximálně 200 kW.
Jenže Porsche představilo nový elektrický model Taycan, který se vydal na cestu k Niagarským vodopádům, kde stojí právě takový sloup pro nabíjení. Tam naplnil z 5 na 80 % své akumulátory maximálním výkonem, který je schopen přes svou osmisetvoltovou architekturu přijmout, tedy 270 kW, za 22,5 minut.
Je to tedy poprvé, kdy byl využit tak vysoký výkon. Samozřejmě že ne naposledy. Mnozí výrobci už slibují možnost velmi rychlého dobíjení. Aut s touto schopností tak bude postupně přibývat. Ovšem budeme se zájmem sledovat, jak rychle se bude nabídka rozšiřovat i po cenové ose dolů.