Článek
Lexus odhalil světu druhou generaci svého luxusního MPV s označením LM, která debutovala na autosalonu v čínské Šanghaji. Auto navíc zamíří i mimo Asii a k dispozici bude celkem v šedesáti zemích světa včetně Evropy. Mimo zůstane jen trh v Americe.
Auto dostalo pro modelový rok 2024 celou řadu různých vylepšení. Lexus dlouho pracoval na tom, aby měla karoserie vyšší torzní tuhost, kterou se nakonec podařilo mezigeneračně zvýšit o 50 procent. Nové LM je také vybaveno systémem Frequency-Sensitive Piston Valve, který zlepšuje kvalitu jízdy pomocí citlivějšího pístového ventilu na tlumičích.
LM je ovšem především o pohodlí, které může poskytnout svým cestujícím, a podle toho Lexus také investoval. Auto bude nabízeno ve čtyř-, šesti- nebo sedmimístné variantě, přičemž čtyřmístná verze bude nejluxusnější. Nabídne přepážku mezi předními a zadními sedadly, 48palcový širokoúhlý displej, lednici, úložné prostory nebo vyhřívané loketní opěrky.
Elektrický nástupce Lexusu LFA bude mít manuální převodovku
Auto je velmi inteligentní a pozná, když je člověku zima a na jaké části těla chlad působí. Podle toho samo volí vyhřívání sedadel a nastavení klimatizace. Opačně systém funguje i ve vedru. Mimo to je ale LM také extrémně bezpečné, protože ho Lexus vybavil suitou Safety System+.
Systém disponuje armádou asistentů a hlídačů, jako nouzové brždění, radarový tempomat, varování při nechtěném opuštění jízdního pruhu a další podobné funkce. Za zmínku speciálně stojí sledování řidiče, které dokáže podle polohy těla poznat, že řidič nemůže pokračovat v řízení. V takovém případě zapne výstražné „dvojblinkry“ a zastaví. Zároveň pomocí systému eCall zavolá pomoc.
Lexus zatím nezveřejnil detailnější informace o vozidle, ale v Evropě víme, že k nám auto dorazí s označením 350h, tedy jako full-hybridní vůz s motorem o objemu 2,5 litru. Nejvyšší kombinovaný výkon činí 250 koní a točivý moment 239 N.m. Mimo to také disponuje pohonem všech kol E-Four, tedy pohonem zadní nápravy pomocí elektromotoru.