Článek
Maybach Landaulet je pátý model této luxusní značky, která však postupně zaniká. Německý Maybach zmizí během dvou let z mapy automobilového světa. Značka je dlouhodobě ztrátová a vývoj a výroba nových modelů by tak stála extrémně mnoho peněz. Maybach bude vyrábět auta do roku 2013, pak bude výroba ukončena.
Model Landaulet, jehož technika vychází z limuzíny Maybach 62 S, je unikátní v tom, že pevnou střechu má jen přední část interiéru (tj. sedadlo pro řidiče a spolujezdce). Nad cestujícími vzadu se otvírá velká plátěná skládací střecha.
Zavření, respektive otevření střechy, zajišťují elektromotory, které automaticky odjistí dva zámky, které zajišťují plátěnou skládací střechu k rámu střechy. Střecha se složí včetně integrovaného zadního okna dozadu za zadní sedadla. Otvírání a zavírání střechy zajišťují údajně téměř nehlučné hydraulické válce. Stažení či vytažení střechy zabere přibližně 20 vteřin.
Maybach Landaulet je poháněn šestilitrovým motorem V12, který je přeplňován dvěma turbodmychadly. Dvanáctiválec dosahuje nejvyššího výkonu 450 kW (612 k), který je k dispozici v rozpětí od 4800 do 5100 otáček. Maximum točivého momentu 1000 Nm je k dispozici při 2000 ot./min.
Cena tohoto modelu je 22 miliónů korun. Od prvního do 13. května je k vidění v sídle společnosti Mercedes-Benz ČR v Praze na Chodově.