Článek
Audi A4 s interním kódem B9 se v oblasti vnějšího vzhledu příliš neměnilo, ale není k tomu důvod a mírně konzervativní zákazníci to přesně takto chtějí. Proti odcházející generaci má ta nová větší rozměry - v případě sedanu je o 25 mm delší (nyní 4,73 m) a o 16 mm širší a rozvor náprav se prodloužil o 12 mm na 2,82 metru. Zlepšila se také aerodynamika - koeficient odporu vzduchu klesl na 0,23 u sedanu a 0,26 u kombi.
Velice důležitá je také „redukční dieta”, protože á-čtyřka shodila až 120 kilogramů (v závislosti na zvolené motorizaci). Základní „suchá” hmotnost vozu je 1320 kilogramů. V případě verze Avant, tedy Audi kombi, lze do zavazadelníku papírově naložit 505 litrů zavazadel (+ 15 litrů, proti 660 litrům Superbu III je to ale „slabá káva”).
Šestiválce ano, ale zatím pouze naftové
Co ale nový superb proti A4 rozhodně nenabídne, jsou šestiválcové motory. Bohužel nejde o zážehový agregát, i tak ale díky za něj. Jde o třílitrové TDI naladěné buď na 218 k (160 kW) a 400 Nm, nebo 272 k (200 kW) a 600 Nm.
Benzínové motory zastupuje 1,4 TFSI (110 kW/150 k a 250 Nm) nebo 2.0 TFSI s výkonem 140 kW (190 k) a 320 Nm. Nejsilnější benzínovou verzí je týž dvoulitr, ovšem s výkonem 252 k (185 kW) a 370 Nm.