Článek
“Myslím, že mohu čestně prohlásit, že se řadím mezi obdivovatele škodováckého designu, který mám rád zejména pro jeho neokázalost, čistotu a důvěryhodnost. Strategie maximálního zavazadelníku mě sice většinou nechává chladným, o to víc ale vždy oceňuji vtipná řešení a strategii balancování na hraně mezi třídami. V modelovém portfoliu ale stále postrádám pomyslný vrchol,“ říká Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign.
Radek Laube a designér a architekt Pavel Hrubý vzali poslední generaci Superbu v karosářské verzi sedan a udělali z něj fastback, tedy čtyřdvéřový sedan se splývající zádí, navozující dojem kupé. Koncern VW má ve svém portfoliu Passat CC a Audi A5 Sportback. Škoda se musí spokojit se Superbem v karosářských verzích sedan/liftback a kombi a vzhledem ke směřování mladoboleslavské automobilky coby výrobce praktických aut za přijatelné peníze, jsou varianty s menší užitnou hodnotou málo pravděpodobné.
„Mezi nejelegantnější a nejvíc trendy koncepce dnes jednoznačně patří kupé-sedany. Když se ale podívám například na A5 Sportback a A6 sedan, rozdíl ve tvaru zadní části není zas tak dramatický (a přesto do toho Audi šlo). Zatímco prostor, který je mezi Superbem vycházejícím z proporcí klasických tříprostorových limuzín a variantou kombi, po nové koncepci fastback doslova volá,“ tvrdí Laube.
„V případě Superbu by tak byl fastback zcela svébytným a jasně rozpoznatelným modelem. Navíc ani náklady na vývoj by ve srovnání s návrhem úplně nového modelu jistě nebyly nijak závratné,“ dodává Radek Laube.
Více informací o studii Škoda Superb Fastback najdete v aktuálním čísle dvouměsíčníku AutoDesign.