Článek
Že voda a posypová sůl s auty nejsou dobrou kombinací, je dlouhodobě známo. Americká divize Nissanu ovšem přišla na to, že slaná voda nemusí být problém jen pro karoserii, ale také pro elektroniku vozu, když ji řidič na svých botách dostane do interiéru.
Podle dokumentů NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, Národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy) může dojít ke korozi jednoho z elektrických konektorů v kabině, pokud se sůl a voda hromadí v prostoru pro nohy řidiče. Slaná voda může rozložit izolační pásku konektoru a dostat se ke kontaktům, které zkorodují.
To může vést k nesprávnému proudění elektřiny mezi jednotlivými kontakty, takže může přestat fungovat elektrická sedačka či okno řidiče, systém pohonu všech kol může hlásit chybu, baterie se může vybíjet nebo v nejhorším případě může dojít i k požáru.
Problém se týká jen modelu Rogue, ovšem je dotčeno 688 946 aut modelových let 2014-2016, což není zrovna málo. V této době navíc už byl americký rogue a evropský x-trail totožné, ovšem podle českého zastoupení automobilky neexistují zprávy o tom, že by se problém týkal i evropských x-trailů a svolávací akce platí jen na americký rogue.