Hlavní obsah

Subaru Solterra prošlo výraznou modernizací, nabídne i lepší dojezd

2:51
2:51

Poslechněte si tento článek

Automobilka Subaru představila během právě probíhajícího autosalonu v americkém New Yorku omlazený model Solterra, který stojí na základech vyvíjených společně s Toyotou bZ4X. Díky modernizaci se však design těchto vozů začal konečně výrazněji vzdalovat.

Foto: Subaru

Modernizované Subaru Solterra

Článek

Odlišnější design platí především při pohledu na přední část, která je u solterry prakticky zcela nová.

Automobilka přepracovala světlomety, které mají výraznější světelný podpis, upravila přední nárazník a novinkou je také osvětlené logo značky v úzké nasávací mřížce.

Z profilu zaujmou kompletně lakované blatníky, které nahrazují černé ochranné plasty. Nové jsou také tvary kol o průměru 18 a 20 palců, zatímco zadní logo nahradil nápis Subaru a došlo k úpravě některých menších detailů.

Asi nejvýraznější novinkou na palubě je 14“ dotykový displej infotainmentu, který podporuje bezdrátový Apple CarPlay i Android Auto. Standardem je i bezdrátová nabíječka nebo široká paleta bezpečnostních asistenčních systémů vycházejících ze systému Subaru Eyesight.

K další důležité změně pak došlo pod podlahou vozu, kde je nová Lithium-ion baterie s kapacitou 74,7 kWh, umožňující dojezd na jedno nabití až 459 kilometrů, což je 25% zlepšení. Baterie je vybavena systémem předehřevu a podporuje nabíjení při výkonu 150 kW, nabití z 10 na 80 procent by tak mělo trvat pod 35 minut.

Úpravou pak mělo projít i pohonné ústrojí, včetně instalace silnějšího zadního elektromotoru a úpravy distribuce výkonu u standardního pohonu všech kol. Kombinovaný výkon vzrostl na 252 kW (343 k), díky čemuž by měl vůz zvládnout akceleraci z 0 na 97 km/h pod 5 sekund. Technici navíc vylepšili podvozek a systém řízení pro lepší ovladatelnost.

Subaru Solterra se ale tradičně chlubí i nadstandardními schopnostmi v terénu, ke kterým přispívá volič jízdních režimů X-Mode v kombinaci se světlou výškou 211 milimetrů.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Toyota bZ4X

Vůz byl zatím prezentován pouze ve specifikaci pro americký trh, parametry pro evropské trhy se tak mohou mírně lišit.

Evropská verze také zřejmě nedostane NACS nabíjecí konektor, který v USA získává na popularitě a umožňuje nabíjení na nabíječkách Tesla. Přesný termín příchodu nové solterry na trhy zatím nebyl zveřejněn.

Výběr článků

Načítám