Hlavní obsah

Subaru představilo nový Crosstrek, v Evropě nahradí XV

Třetí generace malého crossoveru od Subaru už bude mít globálně stejné jméno Crosstrek. Změn je řada i na technice vozu, pod kapotou zatím víme pouze o hybridním ústrojí e-Boxer.

Foto: Subaru

Subaru Crosstrek

Článek

Nejnovější generace Subaru Crosstrek je tu a navzdory jménu je důležitá i pro Evropu - je to totiž globální model. Zatím se představil v japonské specifikaci, ale později přijde i na americký a evropský trh, kde už nedostane jméno XV.

Třetí generace tohoto modelu, původně představeného jako varianta imprezy v roce 2011, má přepracovanou celou karoserii zvenčí i pod slupkou. Symbolická „křídla“ vedoucí od loga k předním světlometům příliš nenavazují na ostatní modely značky, naopak vzadu vidíme podobnost nových lamp s těmi např. na outbacku poměrně jednoznačně.

Také tu lampy spoléhají na žárovky u směrových a couvacích světel, naopak vpředu mohou být lampy kompletně LEDkové včetně blinkrů, jak ukazují zveřejněné fotografie.

Změny pod slupkou se týkají vylepšení tuhosti platformy Subaru Global, na níž novinka stojí. Crosstrek dostal strukturální rám karoserie podobně jako WRX a jiný výrobní postup znamená lepší vyladění jízdního komfortu na rozbitých silnicích, vyplývá z informací od automobilky.

Zásadní změny proběhly také v interiéru, kde vůz dostal gigantický displej orientovaný na výšku místo dvou menších. Fungují podobně, tedy v horní části jsou informace o jízdě, uprostřed je infotainment a dole ovládání klimatizace. Po stranách displeje však zůstalo také pár nejdůležitějších fyzických tlačítek.

Přístrojový štít však zůstává analogový jen s malým displejem uprostřed, stejně tak ovládání vyhřívání sedaček je hezky starosvětské - nebo zastaralé, podle toho, jak se na to díváte.

Co do pohonných ústrojí se zatím dozvídáme pouze o e-Boxeru. To znamená plochý zážehový čtyřválec o objemu dvou litrů spolu s malým elektromotorem, který vůz dokáže pohánět i sám, ale jen velmi pomalu a na kratičkou vzdálenost. Automobilka zatím nezveřejnila dynamické parametry vozu ani výkon motoru, uvedla ale, že snížila vibrace a hluk pohonného ústrojí.

Samozřejmostí je také symetrický pohon všech kol se třemi variantami režimu X Mode pro nezpevněný povrch a ve vyšších výbavách vůz dostane systém kamer snímajících celé okolí vozu.

Novinka vstoupí do prodeje nejprve v Japonsku během příštího roku, v USA ji můžeme čekat někdy v polovině roku, soudě podle toho, že tam Subaru už ohlásilo současné provedení crosstreku pro modelový rok 2023. Vstup na evropské trhy, které jsou pro Subaru mnohem méně významné než Amerika, se dá očekávat koncem příštího roku.

Foto: Petr Horník, Právo

Dosavadní Subaru XV

Související články

Výběr článků

Načítám