Článek
Nový Levorg je prezentován jako vůz modelového roku 2021. A třebaže jeho design je ve srovnání s minulou generací evoluční, pod slupkou je všechno nové.
S vozy Subaru za polárním kruhem: V extrému najdete ryzí zábavu
Předně stojí na platformě Subaru Global, kterou automobilka využívá i pro současnou Imprezu a další modely, včetně těch s hybridním ústrojím e-Boxer. V novém Levorgu ale pracuje přeplňovaná osmnáctistovka - samozřejmě plochý čtyřválec, uložený podélně před přední nápravou.
Motor nabízí výkon 177 koní a točivý moment 300 N.m, který je k dispozici mezi 1600 a 3600 otáčkami. To znamená lepší pružnost a menší namáhání motoru při běžné jízdě, ale kdo miluje vysoké otáčky, bude pravděpodobně zklamán.
Motor spolupracuje s upravenou převodovkou CVT, nazvanou Lineartronic, a standardem je samozřejmě pohon všech kol.
Další armáda novinek je v interiéru. Místo dvou displejů na středové konzoli je tu jeden veliký, orientovaný na výšku, který pracuje i v současném Legacy, určeném pro americký trh. Poprvé však u Subaru vidíme digitální přístrojový štít.
Z fotografií, které doprovázejí japonskou tiskovou zprávu, vidíme, že může zobrazit dva kruhové ukazatele, anebo místo kruhů sdělit řidiči rychlost číslem a otáčky motoru plochou stupnicí. Hlavní benefit ale bude v detailním zobrazení toho, co vidí a co dělá bezpečnostní a asistenční systém EyeSight.
Ten je u Subaru paketem všech možných hlídačů - od mrtvého úhlu přes adaptivní tempomat s udržováním v jízdním pruhu až po sledování únavy řidiče. Ač to není přímo zmíněno, dá se očekávat, že v sobě bude mít i systém hlídání, zda se řidič dívá na silnici, a ne třeba do mobilu, jako model Forester.
EyeSight v Levorgu byl vylepšen a sleduje celé okolí vozu. Za příplatek má být k mání systém EyeSight X, jehož součástí jsou i 3D mapy, pravděpodobně pro lepší fungování poloautonomního řízení. Některé z obrázků ukazují displej, kterak zobrazuje auto přejíždějící do jiného pruhu; zda to bude systém umět samočinně, zatím není jasné.
V Japonsku bude Subaru Levorg k mání ve výbavových stupních GT, GT-H a STI Sport. Ceník zatím není na světě, stejně jako informace o prodeji v Evropě.