Článek
Subaru nyní vystavuje na dvou místech světa: v komunistické Číně ukázala japonská automobilka studii XV, ve Spojených státech se blýskla novou, v pořadí čtvrtou generací Imprezy. Vzhled automobilu se zakulatil, přední maska se inspirovala u modelu Legacy. Výrazně se posunula hrana čelního okna. Japonci zvětšili i velikost zavazadlového prostoru, přesné hodnoty zatím nejsou k dispozici.
Délka vozu zůstala stejná, prodloužil se však rozvor, z čehož budou těžit cestující na zadních sedadlech. Subaru zapracovalo i na kvalitě interiéru, který byl často kritizován pro své až příliš jednoduché zpracování i design. Novinkou je i připojení přes USB, větší jsou i odkládací plochy na lahev s pitím či drobnosti. Barevný středový displej je velký šest palců; nechybí ani ovládání hlasem.
V nabídce bude pětistupňová a šestistupňová manuální převodovka nebo upravená samočinná bezestupňová převodovka CVT, která je v nové generaci lehčí. Přesné změny zatím Subaru nezveřejnilo, upravené převodovky by však měly nabídnout nižší spotřebu paliva.
Symetrický pohon všech kol, jedna z konkurenčních výhod Imprezy, zůstává i nadále standardem.
V nabídce motorizací bude benzínová šestnáctistovka (v Americe se nabízet nebude) a nový dvoulitr s výkonem 136 koní. Chybět nebude ani osvědčený dvoulitrový turbodiesel typu boxer. Přesné technické parametry zatím automobilka neuvedla.
Nejsilnějšího modelu odvozeného z Imprezy - WRX STI - se popisované změny nedotkly. Kdy se začne nová Impreza prodávat v Evropě zatím není jisté. Spekuluje se i o tom, že by se na starý kontinent dováželo pouze karosářské provedení hatchabck.