Článek
Tokijský autosalon je pro automobilku Subaru domácí, takže není s podivem, že právě tam chce odhalit své první elektrické STI. Zatím zveřejnila fotku přídě auta zahaleného kouřem a také označení auta – STI E-RA.
První elektromobil Subaru je tady. Solterra je převlečenou toyotou
Informací není zatím mnoho, Subaru upoutávku komentuje jednou větou: „STI představí koncept STI E-RA, vyvinutý v novém projektu zaměřeném na získávání zkušeností v nových technologiích v motorsportu, který se posouvá do uhlíkově neutrální doby.“
To vpravdě neříká mnoho, ale z označení E-RA můžeme leccos odtušit. Písmeno E je jasné, jde o elektrický vůz. Na tom, co přesně znamenají písmena RA, nepanuje shoda, ale vždy jde o nějaké závodění – objevují se vysvětlení „Race Altered“ („upraveno pro závodění“), „Rally Applicant“ („uchazeč o účast v rallye“), „Racing in group A“ („závodění ve skupině A“) nebo „Record Attempt“ („pokus o rekord“).
Onen rekord zmiňuje magazín MotorTrend a připomíná, že když v roce 1989 přišel na svět model Legacy jako nástupce modelu Leone, stanovil světový rekord ve vytrvalostní jízdě na 100 tisíc kilometrů – udržel průměrnou rychlost 223,345 km/h. Ujet 100 tisíc kilometrů trvalo 18 a půl dne.
Kromě tohoto konceptu Subaru v Tokiu ukáže také dvě další studie – WRX S4 STI Performance a Levorg STI Performance, dále upravené BRZ STI Performance a závodní BRZ GT300. Co z toho se dostane do Evropy, je bohužel asi jasné – nic. U ostrého elektromobilu ale přece jen nějaká šance je, alespoň pokud z konceptu STI E-RA vzejde produkční vůz.