Článek
Na jednu stranu by nás to nemuselo moc trápit, když v Evropě Subaru nenabízí ani WRX, ale auta se dají dovážet i individuálně a v USA takový model v nabídce stále je. Ostrou verzi STI nicméně nedostane, uvedla americká divize v prohlášení.
„Zatímco automobilový trh pokračuje v posunu k elektrifikaci, Subaru se soustředí na to, jak by se naše budoucí sportovní a vysokovýkonná auta měla vyvíjet, aby naplňovala potřeby měnícího se trhu a regulací a požadavků na skleníkové plyny, bezemisní vozidla a flotilové průměry spotřeby,“ stojí v prohlášení.
Japonské Subaru WRX dostalo i verzi STI, ale pouze s bezestupňovou převodovkou
„Součástí této snahy je průzkum možností pro příští generaci Subaru WRX STI včetně elektrifikace. Na základě současné platformy modelu WRX nebude vyráběna další generace WRX STI se spalovacím motorem,“ pokračuje automobilka.
Z těchto slov můžeme jen spekulovat, jestli STI končí zcela, nebo se „pouze“ odmlčí a někdy v budoucnu se vrátí, ať už se spalovacím motorem, nebo, což je asi pravděpodobnější, jako plug-in hybrid či elektromobil. V tom druhém případě aspoň můžeme doufat - ale bohužel nic víc - že se dostane i do Evropy, odkud silná subaru vytlačily emisní předpisy.
Elektrické Subaru STI E-RA míří na závodní okruhy
WRX, které si mohou američtí a japonští zákazníci koupit nyní, stojí na platformě Subaru Global, kterou sdílí s řadou modelů dostupných i v Evropě. Pod kapotou má 2,4l přeplňovaný plochý čtyřválec, který svých 275 koní posílá na všechna kola skrz šestistupňovou manuální převodovku nebo skříň s plynule měnitelným převodovým poměrem.
Písmena STI, zkratka pro Subaru Tecnica International, byla od roku 1994 synonymem pro špičkové výkony v rallye i na silnici, ovšem dnes je na své subaru dostanou pouze japonští zákazníci ve formě výbavy nazvané STI Sport R. Nic víc než výbavová verze to není, žádné zvýšení výkonu se nekoná.