Článek
Když jsme vám představovali Subaru Impreza Concept, tak jsme byli nadšeni z designu. Ovšem Subaru je známé tím, že koncepty jsou většinou vynikající, ale ta realita trochu pokulhává. A tak jsme netrpělivě čekali, až se objeví sériový model. A je to tady. Opět je to trochu ústup od těch prvotřídních tvarů, ale i tak je to stále krásný vůz. [celá zpráva]
Především se koncept trochu umravnil na přední části, kde ty dramatické světlomety byly nahrazeny klasickými. Ale třeba linku nad blatníky nebo tvar předního nárazníku tu stále poznáváme. Subaru nešlo cestou dramatické revoluce, ale je to taková silná evoluce.
Interiér je ale zásadně nový. Vládne mu velký osmipalcový displej infotainmentu, který je doplněný dalším v horní části. Ten je jakýmsi základním informátorem o stavu vozu. Auto půjde snadno připojit na mobily s operačním systémem iOs i Android. Samozřejmě že auto má ve své nabídce i hromady jízdních asistentů, kterým vévodí tradiční kamerový systém EyeSight.
Nový podvozek
Co do techniky je auto opět tak někde na pomezí revoluce a evoluce. Podvozek je třeba zcela nový. Jde o takzvanou platformu Global, která se postupně dostane i do dalších řad. Rozvor auta je o 25 mm delší proti odcházející generaci, stejně tak se zvětšil i rozchod kol, karoserie je delší o 41 mm a širší o 38 mm. Přitom je nižší o jeden centimetr.
Celkem tedy auto ve verzi sedan nabízí délku 4625 mm, šířku 1777 a výšku 1455 mm. Délka u hatchbacku, který byl společně se sedanem představen, je 4460 mm.
Ještě něco k podvozku. Je tu použit tradiční pohon všech kol, ale nápravy jsou zcela nové. Mají třeba nižší těžiště a zadní dvojitý lichoběžník má uchycení zkrutného stabilizátoru přímo ke karoserii. Podle tiskové zprávy se tak snižují náklony karoserie o 50 %!
Pohonná jednotka pro USA zůstává na první pohled stejná – přeplňovaný benzínový dvoulitr boxer. Jenže jeho konstrukce je z 80 % přepracovaná, takže jde vlastně o zcela jiný agregát. Výkon má mít 113 kW (152 koní). Spojen je s variátorovou převodovkou Lineartronic.
O Novém Subaru Impreza zatím víme jen některé americké specifikace výbavy, což pro Evropu není vůbec směrodatné. Pro Evropu počítáme s menším motorem (1,6 l), jinou výbavou, manuální převodovkou… Cenu zatím ještě nevíme ani pro USA, natož pro Evropu.