Článek
Když se dvojice staromilských sportovních vozů druhé generace v podobě Subaru BRZ a Toyoty GR86 v roce 2020 představila, na evropský trh zamířila v omezeném počtu a s téměř dvouletým zpožděním jen Toyota. Nyní se k ní přidává i Subaru, které již má evropskou specifikaci.
„Snažíme se z výroby získat co nejvíce aut, protože zájem je opravdu velký. Situace v automobilové výrobě je ale stále složitá a alokace se neustále mění,“ uvedl Zdeněk Zikmund z českého zastoupení.
„Už nyní, před oficiálním zahájením prodeje, naši dealeři hlásí přes 170 zájemců a my jsme výrobci deklarovali, že si věříme minimálně na 150 až 200 aut. Aktuálně však pracujeme spíše s reálnějšími, pesimističtějšími odhady dodávek, které jsou na polovině tohoto počtu. Pořád ale věříme na zázraky a děláme maximum,“ přiznává Zikmund.
Podobně jako Toyota s GR86 je i Subaru limitováno zejména tím, že výroba BRZ ve specifikaci pro Evropu potrvá jen do poloviny letošního roku, pak už nebude možná kvůli novým bezpečnostním směrnicím EU.
Výkonnější a pevnější
Novinka je k mání za cenu od 1 030 000 korun včetně DPH. Vychází z minulé generace úspěšného modelu, takže opět sází na čistou radost z jízdy díky klasické koncepci pohonu či nízké hmotnosti.
Subaru uvádí, že inženýři zapracovali na zesílení konstrukce, zvýšení torzní tuhosti vozu o 50 procent a také na snížení těžiště vozu. V interiéru se Japonci drží zavedeného receptu, například volant zůstává stejný. Novinkou je infotainment s osmipalcovou obrazovkou či digitální přístrojový štít.
Pod kapotou zůstává čtyřválcový zážehový motor s plochým uložením válců a atmosférickým plněním, ovšem jde o zcela jinou jednotku, 2,4litrový motor tak nahradil dvoulitr.
Nabídne výkon 168 kilowattů, 228 koní, a točivý moment 249 Nm. Předchůdce měl 147 kW, 200 k, a 205 Nm. V páru bude jednotka se šestistupňovou manuální převodovkou, k mání však znovu bude i samočinná skříň.