Hlavní obsah

Subaru B9 Tribeca je už na českém trhu

Novinky,
PRAHA

Potencionální zákazníci značky Subaru se dočkali. Po dlouhých letech je tu opět nový model, který může nabídnout opět sofistikovaný pohon všech kol a agregát typu boxer. Tentokrát se však jedná o velké SUV B9 Tribeca.

Článek

Subaru B9 Tribeca je pro značku příslibem, že se jí zákazníci opět jen pohrnou. Vůz je totiž nadmíru povedený - jak po designérské, tak i tradičně po technické stránce. Aby také ne. Vždyť se jedná vlastně o jinak kapotovaný model Legacy. Z něj pochází nápravy i motor.

Vůz je 4857 mm dlouhý a 1878 mm široký. Prostoru tedy nabídne opravdu hodně, a to pěti až sedmi osobám. Třetí řada sedadel je totiž v nabídce za příplatek u vyšší verze výbavy Executive.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Všechny verze ale používají jediný agregát z Legacy 3.0R spec.B. Tento motor dává výkon 245 kW při 6600 ot/min a solidní točivý moment 297 N.m při 4200 ot/min. Vrtání a zdvih jsou 89,2 x 80 mm a jednotka pracuje při vysokém a proto účinnějším kompresním poměru 10,7:1. Největší rychlost vozu je 195 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 9,3 sekundy. Spotřeba paliva ve městě/mimo město je 17,2/9,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba pak činí 12,3 l/100 km.

U vozu je opět použit symetrický pohon všech kol, který poskytuje základní rozdělení točivého momentu v poměru 45:55 mezi přední a zadní kola. Se světlou výškou 213 mm se může pustit i do terénu, ale žádné náročnější pasáže asi nezvládne - nedisponuje uzávěrkami diferenciálů, pouze řízení dynamiky vozu, které elektronicky kontroluje prokluz kol.

Subaru B9 Tribeca je nabízen za cenu 1 229 800 Kč. Ta je ovšem cena nejnižší. Za sedmimístný vůz ve vyšší výbavě zaplatíte 1 449 800 Kč.

Subaru Legacy/Outback

Také v řadě Legacy došlo k několika změnám. Především je to úprava na designu vozu. Změnila se hlavě přední část, kde jsou nové světlomety, nárazník a také nejvýraznější maska chladiče. Terénní outback pak dostal velkou mřížku bez výrazných "křídel" po stranách znaku. [celá zpráva]

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Ale ani technika není beze změny. Především bylo k vrcholnému třílitrovému motoru přidáno řízení SI-Drive. Díky němu má řidič možnost zvolit tři stupně využití motoru: klasické "Inteligence", dravější "Sport" a tvrdě sportovní "Sport Sharp". Legacy však má ještě další technické novinky, které majitelům moc neřeknou, ale vylepšují charakteristiku mechanických částí, jako je například u šestistupňové převodovky nový diferenciál s čtyřmi satelity (dosud jen dva).

Subaru Impreza

Nejvýraznější změnou u Subaru Impreza je instalace nového agregátu o objemu 1,5 l. Ten nahrazuje zatím základní motor 1.6. Jeho výkon 77 kW při 6400 ot./min doplňuje solidní točivý moment 142 N.m při 3200 ot./min.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Nový motor 1,5 l dva vačkové hřídele v hlavě válců (DOHC) a navíc aktivní řídicí systém časování ventilů AVCS (Active Valve Control System), který je typem proměnlivého časování ventilů. Tento systém zvyšuje tažnou sílu při nízkých otáčkách a odezvu při vysokých otáčkách. Základní cena vozu s karoserií sedan je 528 800 Kč, kombi je o deset tisíc korun dražší.

Související témata:

Související články

Malé úpravy Subaru Legacy

Pro rok 2007 dostane Subaru Legacy mírné změny. Především bude upravena technika, ale i jistých viditených změn dozná i karosérie. Subaru tak chce zvednout...

Dvě novinky od Subaru

Autoklub ADAC jako každý rok hodnotil spolehlivost vozů provozovaných v Německu. Subaru si tradičně vedlo výborně a stalo se nejméně poruchovým vozem u našich...

Výběr článků

Načítám