Článek
Spolupráce značek je jedním z východisek na stále se zvyšující náklady na vývoj. Vytvořit malé kupé jen pro jednu značku se prostě nevyplácí. A ne každá firma má takové možnosti jako koncern Volkswagen, aby mohla snadno rozšířit jednu platformu do mnoha značek a modelů.
A tak Toyota a Subaru budou i nadále spolupracovat. Jedním z vozů bude přímý nástupce Toyoty GT86 a Subaru BRZ, což je současný prakticky identický model pro dvě značky. Druhým projektem bude elektromobil, pravděpodobně v podobě crossoveru, který získá podvozek Subaru a pohon od Toyoty.
Společný podnik vůbec bude vyvíjet společnou platformu pro elektromobily a hybridy, aby je mohly využívat automobily obou značek. Například Subaru Crosstrek Hybrid (jde vlastně o Subaru XV v Evropě) využije hybridní techniku Toyoty. Ta zase využije pohon všech kol v jiných vlastních modelech.
Společná výměna také proběhne v rámci bezpečnostních systémů. Subaru třeba nabízí v autech speciální systém Eye Sight, který je založen na duálních kamerách, což by se mohlo v éře laserů a ultrazvuků zdát jako zastaralé řešení, ale v testech funkčnosti výrazně Subaru předskočilo všechny konkurenty.
Aby to všechno bylo pořádně ekonomicky podložené, Toyota navýší podíl v Subaru na 20 % (dnes 3,17 %), Subaru pak získá část akcií Toyoty, kde dnes nemá zatím žádný podíl.