Hlavní obsah

Střídání po 90 letech. Nejprodávanější automobilkou v USA už není GM

Japonská automobilka Toyota senzačně ukončila devadesát let trvající kralování americké automobilky General Motors na trhu v USA. Stala se nejprodávanější značkou na jednom z největších trhů s automobily na světě.

Foto: Cadillac

Cadillac CT5-V Blackwing

Článek

Toyota ovládla v roce 2021 americký trh s konečnou cifrou 2,3 milionu prodaných vozidel, čímž se meziročně prodej společnosti v USA zvedl o celých deset procent. Americkou automobilku General Motors, pod kterou patří značky jako GMC, Cadillac či Chevrolet, Toyota porazila o 100 tisíc  prodaných aut.

Hlavním strůjcem úspěchu Toyoty se stal model Corolla, jehož prodeje vzrostly o pět procent. O celých šest procent pak stoupl i prodej modelu Camry. GM, které trhu v USA vládlo od roku 1931, tedy celých 90 let, přišlo o prvenství pravděpodobně i kvůli polovodičové krizi. Například oblíbeného pick-upu Chevrolet Silverado se meziročně prodalo o 30 procent méně.

Nedostatek čipů trápí nejvíc evropské automobilky. Minimální potíže má Toyota

AutoMoto

Japonci naopak svůj úspěch opřeli o předvídání situace a nakoupení zásob polovodičových čipů. Je totiž všeobecně známo, že se krize Toyoty prakticky nedotknula. Vedení dokonce tvrdí, že se předzásobilo i před vypuknutím pandemie covid-19. I tak ale v Toyotě vědí, že udržet si vedoucí pozici na náročném trhu v Americe nebude vůbec jednoduché.

Nevídaná smršť novinek. Toyota odhalila 15 předprodukčních elektromobilů najednou

AutoMoto

„Vlastně to ani není naším cílem. Být jedničkou pro nás prioritou nebylo,“ uvedl viceprezident prodeje Toyoty v USA Jack Hollis. Vedení GM se naopak nechalo slyšet, že Toyotě gratuluje, ale věří, že v příštím, respektive letošním roce se na trůn pro krále trhu zase vrátí.

„Nespěchal bych a nenechal bych si na tělo vytetovat ,jsme číslo jedna‘,” uvedl vtipně mluvčí GM Jim Cain.

Související články

Výběr článků

Načítám