Článek
S typickými stylistickými prvky modelu SLR v moderní interpretaci a s designem inspirovaným stříbrným šípem z formule 1 boří toto "gétéčko" mosty mezi tradicí a budoucností. Obdobně jako svého času doslova fascinující SLR-Coupé z roku 1955 přenáší na silnici nejmodernější závodní techniku.
:. Další info a fotografie |
Legendární SLR McLaren se vrací |
A právě slávu padesátých let měla připomenout osmisetkilometrová jízda obou vozů. Dnes v 16:00 hodin vyjeli bok po boku pilot formule 1 Kimi Räikkönen v novém SLR a rychlostních rekordman z padesátých let Sir Stirling Moss ve "starém" SLR z italské Brescie a zamířili k výstavním halám frankfurtského autosalonu. Bylo to právě v Brescii, kdy 1. května 1955 Sir Stirling Moss se "Stříbrným šípem" vyhrál silniční závod Mille Miglia a stanovil na této trati dodnes nepokořený rekord.
Stuttgartská automobilka a partner z formule 1 - McLaren předvádějí své zkušenosti z vývoje konstrukce a výroby vysokovýkonných sportovních aut. Unikátní na tom je právě schopnost zařadit takové vozy do běžného provozu.
Z formule 1 se do vozu dostaly pokrokové materiály na bázi uhlíku. Brzdy jsou vyrobeny z keramiky vyztužené vlákny, které dodávají brzdám vysokou tepelnou odolnost, špičkovou stabilitu a dlouhou životnost.
Nové dvoumístné kupé má pod kapotou vidlicový osmiválec AMG o zdvihovém objemu 5,5 l a výkonu 460 kW (626 k), s nímž akceleruje z klidu na stovku za 3,8 s a dosahuje maximální rychlosti 334 km/h. Vůz disponuje rovněž obrovským točivým momentem 780 Nm při 3250 otáčkách za minutu. Mercedes-Benz SLR McLaren má být každoročně vyráběn v omezené 500kusové sérii.