Článek
Systém EGR (Exhaust Gas Recirculation, recirkulace výfukových plynů zpět do sání), který má pomáhat ke snížení emisí, může být vadný u více než třech stovek tisíc vozů BMW se čtyř- a šestiválcovými vznětovými motory.
Tato auta jezdí v Evropě; podle informací novin Frankfurter Allgemeine Zeitung jich je 323 700 celkem a 96 300 v Německu; zbytek připadá na ostatní evropské státy. České republiky se problém týká také, jak nám potvrdil zástupce BMW David Haidinger.
Problém začal v Jižní Koreji
Po požárech třicítky aut v Jižní Koreji bylo spuštěno vyšetřování, co za nimi stojí. Závada se našla v chlazení systému EGR, z nějž může chladicí kapalina unikat do samotného EGR a tam se usazovat.
V kombinaci s karbonem z výfukových plynů a olejem můžou tyto usazeniny vzplanout, což může roztavit sací potrubí a způsobit požár. Problém se týká řad 3, 4, 5, 6, 7, X3, X4, X5 a X6 s naftovými motory a s datem výroby mezi červencem 2012 a zářím 2016, jak uvádí automobilka BMW.
V Koreji bylo svoláno celkem 106 tisíc automobilů. Z toho, že bylo požárem postiženo jen třicet, lze odhadovat, že riziko není velké. Zda nějaká auta vzplála v Evropě, příp. kolik jich bylo, automobilka neuvádí.
Kontaktováni budou i druzí či další majitelé zmíněných aut
Automobilka BMW tedy v co nejkratší době bude kontaktovat majitele těchto aut, aby vůz přistavili do servisu. Ten bude prohlédnut a v případě závady na chladiči EGR bude díl vyměněn za nový.
Pokud jste vůz, který by mohl být postižen, koupili z druhé ruky, myslí se i na vás - s kontaktováním dalších majitelů aut budou automobilce pomáhat příslušné úřady. Anebo můžete zajet do servisu BMW, aby prověřil, jak na tom váš vůz je.